Resväg till Åre

Resväg till Åre
skulle gissa på att det beror lite på var du bor!? men jag som bor i malmö föredrar att flyga till östersund via sthlm och därifrån lifta.....

Resväg till Åre
jag brukar lägga mig under alla skidor och väskor i det stora last rummet tills dom har tat biljetterna sen drar man in i cafest och sitter och jäzzer sen e det bara att hitta en ledig säng någonstans
brukar vara över gytt

Resväg till Åre
flyg till östersund, gick på 300:- för enkelresa för mig, flygningen tar väl 45 min så det är skönt.. annars är nattåg bra, men dyrare..

Resväg till Åre
Ett tips om du väljer att åka tåg till åre är att om du hyr av skistar så kan du få billigare tågbiljetter och även få tag i biljetter trots att de kan vara slut enligt sj. Om jag kommer ihåg rätt kan du till och med bara beställa ditt liftkort i förväg och på så sätt köpa biljetter av dem.

Resväg till Åre
Snabbaste resan för vettiga pengar borde vara en sistaminuten/standby eller vad-det-nu-heter-biljett ARL-ÖSD och sedan tajma in lift med någon östersundare som ändå åker förbi flygplatsen på vägen till Åre. Borde väl inte vara helt omöjligt att ordna en bilplats Ösd-Åre genom detta forum..

edit: detta förutsätter då kanske att man ska åka från sthlm.. eller tar sej dit först.

Lycka till med liftandet & åkningen iaf

Resväg till Åre
Tror hotdamnsara har gett billigaste alternativet.

men åka med sas eller flyme kan också vara jävligt billigt. Då kommer du dock bara till Östersundsflygplats. sedan skall du ta dig till Östersunds station. kostar minst 50:- med flygbussen. sedan Nabotåget därifrån.
Men många från ÖSD åker bil till Åre så skriv en länk när tiden börjar närma sig.

Har du boende där eller? åre är ju inte så där superbra för Snowboard tycker jag. men bra festande om det är det man är ute efter. Men Snowboard så tycker jag bydalen är suveränt.
Och dit är det nog inga problem att komma. Många många från Östersund åker dit. Jag är där minst varje lördag!

Lycka till.

Resväg till Åre
Bussen är ett par hundringar billigare än flyg + bil/buss/tåg sista biten.. men man tar sig till Åre på två timmar från arlanda om man flyger och snikbiljetterna går väl inte på mer än en 3hundring eller något i den stilen nuförtiden? vilket sätt som är det bästa än nog mest beroende på vad den resande har mest av.. tid eller pengar.

Men som det står ovan, många åker till Åre från Ösd och vägen dit går förbi Ösdflygplats så att grejja lift sista biten via en tråd här är nog ganska enkelt om man är ute i någorlunda god tid=)

Tillbaka
Topp