Revelstoke 10/11 - 0% seriöst snack!

darle

Ny medlem
Säsong i Revy?
Grattis till dig!

Känns som att vi behöver dra igång en tråd för att ventilera våra åsikter, tipsa om bra åk, bra käk, bra öl, skvallra mm.

Ingenting är off topic!

Jag kan börja;

Personligen tycker jag vingarna på Grizzlys suger, samtidigt som vingarna på Regent är lagomt gött köttiga.
Å andra sidan kommer borde sevenelevens nachotallrik räknas som århundradets bummar-deal. $3 inkl. obegränsat med chili/ost/veggies slår ALDRIG fel!

Senast ändrad:
Folk ar vall for upptagna med pudret..
Annat for oss har i Fernie.

Ja det har ju faktiskt varit några sjuka dagar nu!
Ni fick väl er snö i november där nere.

Revelstoke er HOT om dagen!!
Bare synd man må forlate dette fantastiske stedet nå!

Håper for dere som skal være her resten av sesongen at den fortsetter som den siste uka!!

INSANE!!

Wings rules! Dock bäst på Hooters! :/ Men hur är åkningen? Hade superfin skogsåkning där för 2 år sedan.

Så det kommer lite snö i revy nu =)
Härligt.
Har 2 nattskift kvar på jobbet sen påbörjas resa mot Revy.
Anländer på kvällen den 18

Hur feta lagg kør folk på?

Kommer ner 24 feb, ska stanna i 4 veckor, ær va jobbet tillåter.
Mina skidor har 188 midja (dynastar mystih rider), før smalt før revelsoke anar jag? Alvarliga funderingar på att køpa nytt, nån som vet om hur priserna ær vs Sverige?

Harnte helt gett upp att dra ett par veckor till BC i månadsskiftet feb/mars. Fråga om ekonomi egentligen. Har aldrig varit där så jag vet inte riktigt vad jag ska räkna med. Svårt att få tag i boende? Dyrt? Tror ni man klarar en 2-3 veckor på hmm, 10-15 papp plus flygresa?

boborko sa:
Harnte helt gett upp att dra ett par veckor till BC i månadsskiftet feb/mars. Fråga om ekonomi egentligen. Har aldrig varit där så jag vet inte riktigt vad jag ska räkna med. Svårt att få tag i boende? Dyrt? Tror ni man klarar en 2-3 veckor på hmm, 10-15 papp plus flygresa?
Australienska universiteten och skolorna drar igång efter deras "sommarlov" i månadsskiftet feb/mars så boende brukar då vara hyffsat lätt att ordna, redan nu finns flera lediga rum efter 1a mars. Räkna grovt med ca 3500-4000 för en månads boende, och börjar du leta nu så är det inte omöjligt att hitta ett beggat säsongskort på http://www.thestoke.ca/list
Så 10000kr borde inte vara ett problem så länge du inte äter som en hel amerikansk familj på McDonalds.

Senast ändrad:
Hej!

Jag har ett säsongskort om någon skulle vilja köpa, drar härifrån den 10 februari.

Kille med halvlångt hår.

Hej!

Jag har ett säsongskort om någon skulle vilja köpa, drar härifrån den 10 februari.

Kille med halvlångt hår.

Tja!
Jag och en polare kommer till Kanada den 4:e. Vi hade tänkt att dra till Whistler, men vi får inte tag i ett enda boende. Funderar nu på vart vi ska ta vägen. Är det bra med snö i revelstoke? Gött häng, mycket boenden? Någon som har plats över kanske till och med?
Peace

Bra med snö kan man säga! Tydligen bästa vintern sedan -72 enligt de som varit med ett tag! 530cm har dumpat so far!

Alltid när vanen rullar in över bron dumpar det! Revelstoke, när det snöat, är absolut bäst!

Senast ändrad:
magic forest är najs man hikar upp vid sjön i greely.... samt baksidan av berget!!! droppa in vid montana bowl gå upp genom skog och vips är man i nedanför greely, lätt bästa åket! det tar dock runt 1-2h timmar att gå upp sen...

tjo!
vi är 2 bummare i Fernie, som tänker ta en roadtrip till revelstoke i2-3 dagar och undrar om det är några som skulle kunna ha oss som inneboende....som kompensation kan ni bo gratis i vår lägenhet om ni ska till fernie.
peace

vi är tre stycken som är påväg mot revelstoke asap, kanske imorgon redan

erbjuder dock inte kompensation genom boende i hålan fernie som verkar vara väldigt befriad av både terräng och snö.
istället kan vi bjuda på öl och mat. -betydligt bättre deal

Jeg skal til revelstoke i slutten av feb og trenger da både boende og årskort... =)
De første 4 dagene blir sammen med min søster+ fam m/barn. Vet dere om et familievennlig og billig sted??? Deretter blir det vel samsun som jeg har hørt er et bra sted å bo i starten, for så å finne noe annet.. Noen tips??
Noen som har et årskort på lur???? =))
Takk for hjelp =)

madzy: Jag kan bistå dig med liftkort som du sett. Nån annan har låst min tråd, man får tydligen inte annonsera i forumet :). Kortet finns iallafall kvar

/JS

E på väg till Revelstoke nu ev med en polare eller själv.
Hur funkar det med säsongskorten, e det bara att köpa ö köra eller? Inga foton eller liknande??
Finns det någon som har ett eller ev två till salu?
Kommer dit runt den 2 mars.

SkeppOhoj. A

Jag säljer också ett årskort som ligger och väntar på den som är sugen i Revelstoke. Har lagt ut en annons under prylar/övrigt. Men 2300 så är kortet ditt!

De kollar aldrig på kortet utan scannar bara av det i dalstationen en gång om dagen - körde på kapat kort förra året och de kollade aldrig, även i år när jag haft mitt eget har de inte tittat närmare på kortet (synd när man ändå var ärlig liksom).

Hör av er på martin.sundvall@gmail.com om ni är intresserade.

P.S. J_ojje är världens bästa kompis!

Tillbaka
Topp