Revelstoke 11/12

Revelstoke 11/12
Går att få flyg Sthlm-Vancouver för runt 3000 spänn:

Efter ca 1 timme intensivt letande verkar det som att Air Transat mellan Gatwick i London och Vancouver med Greyhoundbuss vidare till Revel blir billigast oavsett när man ska resa.

Har inte jämfört Air Transats alla flygplatser och avgångar men 250 pund för en enkelresa till Kanada låter iaf billigt i mina öron :)

De har dessutom riktigt generösa villkor för extrabaggage, skidor är gratis!
http://www.airtransat.co.uk/en/gamm...tid=53&type=voyageur&id=25#equipement_sportif

Senast ändrad:
Revelstoke 11/12
Hej alla.

Efter många års drömande verkar det som att det äntligen blir verklighet.
Min första, om än korta, skidsäsong..

Har precis pratat med chefen och det ser ut som man allafall kan få 2 månaders tjänseledigt för lite skidåkning.
Kommer med största sannolikhet inte söka jobb på plats i Kanada.
Jag vill spendera så mycket tid som möjligt uppe på berget åkandes offpist och gärna gå på dagsturer.

Så mina ögon har fastnat för orterna Revelstoke, Kicking och Fernie.
Och det ser ut som att de flesta här på Freeride ska åka till Revelstoke.
När skulle ni som är lite mer kunniga på åkning i Kanada säga att den bästa perioden är att lägga mina 2 månader? Februari/mars eller liknande?

Då jag, som det ser ut nu, kommer åka iväg själv skulle det bara trevligt att få lite sällskap väl på plats. Både under och utanför åkningen
Så tänkte visa mitt intresse för Revelstoke här :]

Har efter 12års uppehåll från skidorna, då jag åkt bräda, börjar åka skidor igen.
Större delen har spenderats jagandes efter offpiståkning..
Kan tyvärr inte påstå att jag är någon superavancerad åkare, men tar mig nerför de flesta backarna stående ;]
Och med 2 månaders åkning ska det inte vara några problem att avancera snabbt.

Revelstoke 11/12
JRoo sa:
Hej alla.

Efter många års drömande verkar det som att det äntligen blir verklighet.
Min första, om än korta, skidsäsong..

Har precis pratat med chefen och det ser ut som man allafall kan få 2 månaders tjänseledigt för lite skidåkning.
Kommer med största sannolikhet inte söka jobb på plats i Kanada.
Jag vill spendera så mycket tid som möjligt uppe på berget åkandes offpist och gärna gå på dagsturer.

Så mina ögon har fastnat för orterna Revelstoke, Kicking och Fernie.
Och det ser ut som att de flesta här på Freeride ska åka till Revelstoke.
När skulle ni som är lite mer kunniga på åkning i Kanada säga att den bästa perioden är att lägga mina 2 månader? Februari/mars eller liknande?

Då jag, som det ser ut nu, kommer åka iväg själv skulle det bara trevligt att få lite sällskap väl på plats. Både under och utanför åkningen
Så tänkte visa mitt intresse för Revelstoke här :]

Har efter 12års uppehåll från skidorna, då jag åkt bräda, börjar åka skidor igen.
Större delen har spenderats jagandes efter offpiståkning..
Kan tyvärr inte påstå att jag är någon superavancerad åkare, men tar mig nerför de flesta backarna stående ;]
Och med 2 månaders åkning ska det inte vara några problem att avancera snabbt.
Før att sæga såhær. Ska du vara i dessa orter så ær prio 1 full backcountry utrustning! Dvs:
Spade
Sond
Tranciever
Kunnskap
Hudar och turbindning.

Har du inte detta så kommer du inte att få ut alls lika mkt av dina 2 månader.

I øvrigt kan jag sæga som så hær. Kicking erbjuder mkt brantare och mer teknisk terræng æn vad det finns i Revelstoke. Rev ær mer "nybørjar"vænligt æn kicking, och har dessutom større ytor.
Jag sj ælskar Kicking och har vart dær ett par ggr, men ændå blir man bra avis nær man kollar webcammen i rev och ser att de har fått dubbelt så mkt snø som man får i KHMR.
Så mitt råd ær...Revelstoke.

Revelstoke 11/12
Tack för tips och råd PNyberg.

Låter som det är bestämt att jag ska åka till Revelstoke då. =)

Tranciever mm kommer självklart införskaffas.
Har aldrig åkt offpist utan åtminstone en trancierver, och aldrig ensam.

Dock så saknas lite lavinkunskap, men ska plugga på så mycket terori det bara går innan resan.
Och förhoppningsvis hinner jag med en praktisk utbildning innan jag åker, annars får jag ta det på plats i Kanada.

Har ett par Völkl Mantra med ett par Marker F12 så det ska räcka för enklare turer. (hudar finns på inköpslistan)

Revelstoke 11/12
Ahh säsongskort kan vara bra att skaffa innan resan.
Har till den 1 oktober på mig då. Om det inte är så att det finns ett begränsat antal pre-season..

Ang lavinutrustning, kan det vara billigare att köpa det på plats i Revel?
Eller bör man köpa allt sånt redan nu i Sverige..

Och hur fungerar det om man tex vill beställa på postorder till Revel? Någon som har erfarenhet av det?

Ses där gör vi absolut!

Revelstoke 11/12
Ska du vara där så länge tjänar du nog på att beställa via nätet i USA eller Canada med leverans till boendet i Canada, du kan nog planera det så att grejerna dyker upp ungefär samtidigt som dig själv :)

Jag ska handla en hel del och gör nog det på plats dels för att spara pengar men också för att slippa ha så mycket med mig på flyget ena vägen iaf.

Revelstoke 11/12
Hej,

En till gamling här sugen på Revelstoke i vinter (första säsong för mig också) ;) Hoppas att få ledigt två månader från jobbet.
Prioritet ett är så klart offpist och gärna turande också.

När åker ni andra? Vore kul med sällskap i backen och kanske även dela boende!

Revelstoke 11/12
tsz sa:
Hej,

En till gamling här sugen på Revelstoke i vinter (första säsong för mig också) ;) Hoppas att få ledigt två månader från jobbet.

Haha, vafan, är jag inte äldste svensk i Rev 11/12 längre? ^^

Har inte riktigt bestämt mig för när jag åker, hela november är ett alternativ, men jag stannar hela säsongen :)

Revelstoke 11/12
tsz sa:
Hej,

Haha skoj med fler gamlingar ;)

Jag kommer sikta på att åka i mitten/slutet på januari. och stanna 8-10 veckor.
Kan tänka mig dela på boende med andra. Måste kolla upp lite olika prisalternativ bara.

Ska börja leta så smått efter flyg i nästa vecka. Vilken stad är enklast att flyga till? Vancover och sen buss gissar jag? Eller kanske flyg till Calgary? Antar man även vill undvika att mellanlanda i USA med tanke på att överdrivna passkontroller..

Revelstoke 11/12
tjena tjena, vi är 5-6 grabbar som ska spendera vintern i rev. vi kommer ner mitten/slutet av november när hade ni andra tänkt ta er över atlanten?

Revelstoke 11/12
Kul att det verkar bli en hel del svenskar i Revelstoke i vinter!
Jag siktar på att åka i slutet av januari och stanna 2 månader (väntar fortfarande på godkännande från jobbet..).

Tänker ni andra vara där hela säsongen eller är det fler som kör en "kortsäsong"?

Senast ändrad:
Revelstoke 11/12
tsz sa:
Kul att det verkar bli en hel del svenskar i Revelstoke i vinter!
Jag siktar på att åka i slutet av januari och stanna 2 månader (väntar fortfarande på godkännande från jobbet..).

Tänker ni andra vara där hela säsongen eller är det fler som kör en "kortsäsong"?
Härligt med så mycket folk!

Jag är ute i väldigt god tid, och har redan bokat flygbiljetter.
Flyger till Calgary vecka 1 och hem från Vancouver vecka 10. Så det blir en kortsäsong utan jobb.

Revelstoke 11/12
Verkar ju bli en hel del svenskar, + en o annan norsk, i revelstoke! niiice

Min egna plan är väl att åka mellan jul och nyår - typ 26:e december eller nått. stannar hela vintern eller iaf tills man tröttnar på det och vill dra vidare söderut. staterna/mexico/centralamerika/sydamerica.

jobbar på ganska bra för tillfället i oslo och sattsar på att vara ledig hela 2012.
åker folk snowboard eller skidor föresten? eller kanske både och?

Om någon vill ha en extra person i sitt boende så är jag inte kräsen. skicka ett pm vettja!

Revelstoke 11/12
Hej alla!

Jag är en dude, 23 år, skidåkare sedan barnsben som är sugen på Revelstoke efter ett förhör av en kompis som var i Kanada förra vintern. Han rekommenderade stället starkt, då enligt honom sjuk skidåkning med mängder av snö även om det blir ett dåligt år!? är utbildad skidlärare men tänker slänga det yrket åt sidan i vinter ( kanske för alla vintrar framöver ) för jag ska åka skidor själv!!

I övrigt vet jag inte så mycket alls... är newbie på säsonga så det här blir den första för mig om jag åker. Det som är jobbigast just nu är all info, alla frågor, och speciellt om jag skall behöva åka ensam... Men enligt den här tråden så är det ju ganska många svenskar som skall över =) men... eftersom jag tyckt all planering låter så jobbigt ( och att jag typ går och väntar förgäves på att någon kompis ska hänga med mig att dela allt jobbigt med ) så har jag helt enkelt skjutit på allt. Pengar har jag en del så det är ingen hög ångest faktor, men resten... Det gör att jag nästan funderar på att skippa det!? :O

jag känner i alla fall att jag typ måste iväg i vinter. En säsong till i Åre skulle väl gå an, kul men inte så awesome som en säsong i Kanada, på långa vägar ( vad jag tror och hört ) Piståkning har jag fått så det räcker efter alla år som alpin tävlingsåkare... Nu vill jag till nya nivåer, åka bräda och framförallt lagg i fjäderlätt snö i mängder.

hittills... så har jag alltså bara tänkt \"kanske kanada till vintern\" men inte gjort ett jävla skit åt tanken... mer än att desperat försöka få en kompis att hänga på..

jag har faktiskt funderat på hur länge ( applåd ) jag ska vara över, 3 månader känns rimligt. åker jag så jobbar jag ej!!

Hur som helst, om det är någon där ute som behöver en snubbe till i huset ( säng ledig? ) så är jag intresserad! Om det spelar någon roll så är jag lugn, ärlig, och ordningsam ( om jag måste vara det ). Anpassar mig ganska bra helt enkelt =)

Revelstoke 11/12
Tjena!
Jag är också tokigt taggad på revel till vintern. Och jag söker även någon/några att åka med.
Jag är 19 år och kommer från stockholm. Åker skidor och har gjort det sen 4 års ålder.

Är ensam i mina kretsar när de kommer till skidor, så är i stort behov av några svensktalande sköningar!
Hade ni tänk att göra en hel säsong eller bara under puder tiden?
Och har ni tänkt jobba där eller bara glida runt?
Svaret stod säkert i all text men missade de isf!
Hör gärna av er om ni behöver en till person!

Mvh Leo Jonsson
kan även adda på facebook om ni undrar ngt!

Revelstoke 11/12
Tjenare alla goa människor!

Jag och två till planerar att åka tillsammans och vi söker två till att dela boende med (för att få ned kostnaden) så om någon är intresserad så skicka ett PM med all möjlig info: Hur länge ni tänkt vara där, jobba eller ej, vegetarian, åker helst stjärtlapp, you name it! och annat roligt.

Två av oss ska åka över i början av november för att fixa boende (vill ju se huset innan man betalar något) och en kommer över senare.

Revelstoke 11/12
Maruk sa:
Tjenare alla goa människor!

Jag och två till planerar att åka tillsammans och vi söker två till att dela boende med (för att få ned kostnaden) så om någon är intresserad så skicka ett PM med all möjlig info: Hur länge ni tänkt vara där, jobba eller ej, vegetarian, åker helst stjärtlapp, you name it! och annat roligt.

Två av oss ska åka över i början av november för att fixa boende (vill ju se huset innan man betalar något) och en kommer över senare.
Tjena, kolla din inkorg!

Revelstoke 11/12
Jag är klar för revelstoke säsongen 11/12. behöver någon att dela boende med asap!!!! tänkte glida ner i början av december... någon som inte vacklar utan har bestämt sig för att köra på det här och behöver nån att dela boende med?

22 år, kille, gjort några säsonger i Åre men trött på partylivet och vill åka puder och må gött.

gnaget_simme@hotmail.com

Revelstoke 11/12
Jag hittade just denna länk: http://www.allavisum.se/kanada/

Där det står att man måste kunna visa upp returbiljett för att få komma in i landet, någon som kan bekräfta det? Och det var generellt en del krav jag inte hade koll på.

Och "Du måste ha alla nödvändiga dokument" innebär det något mer än pass, om man inte ska jobba? Eller finns det mer papper som måste skaffas?

Vad tror ni folk?

Revelstoke 11/12
Maruk sa:

Där det står att man måste kunna visa upp returbiljett för att få komma in i landet, någon som kan bekräfta det? Och det var generellt en del krav jag inte hade koll på.

Och "Du måste ha alla nödvändiga dokument" innebär det något mer än pass, om man inte ska jobba? Eller finns det mer papper som måste skaffas?

Vad tror ni folk?
Tjena Simon!
http://www.facebook.com/groups/177182049008609/
Gå med i den gruppen på facebook om du inte redan har gjort. Den kallas för "Nordic Skibums"

Där läste jag mig till att man inte behöver visum utan det räcker med att man har en del cash på kontot. Snubbarna där tjabbade alltså om att man EJ behöver visum om man inte ska jobba, och att man får vara i landet i 6 månader utan visum?
Någon som kan bekräfta?

Och behöver man då ett svenskt kontoutdrag från sin internetbank som sympatiserar istället för visumet?

/Jocke

Revelstoke 11/12
GumurmusJocke sa:
Maruk sa:

Vad tror ni folk?
Tjena Simon!
http://www.facebook.com/groups/177182049008609/
Gå med i den gruppen på facebook om du inte redan har gjort. Den kallas för "Nordic Skibums"

Där läste jag mig till att man inte behöver visum utan det räcker med att man har en del cash på kontot. Snubbarna där tjabbade alltså om att man EJ behöver visum om man inte ska jobba, och att man får vara i landet i 6 månader utan visum?
Någon som kan bekräfta?

Och behöver man då ett svenskt kontoutdrag från sin internetbank som sympatiserar istället för visumet?

/Jocke
JAG kan bekräfta att man kan vara där i 6 månader utan ngt speciellt visum...mer än en biljett hem that is.

Revelstoke 11/12
Tjena damer och herrar,

Vi är två helsköna killar från Borås (Ja, bondhåla!) som precis har tagit studenten, och har bestämt oss för att styra laggen mot Kanada och Revelstoke. Vi är båda 19 år, och ser nu fram mot den första säsongen! Jag åker skidor och har gjort det sedan barnsben, men min kompis åker numera Snowboard. Boende har vi inte hittat något än, men vi har förstått att det blir enklare och billigare att vara flera stycken(framförallt roligare!), så om det är någon som är sugen på att dela så är vi på! Tanken är att ge oss av runt nyår och stanna till och med april, men ingenting är bokat ännu.

Vi kan bidra med glädje och värme (he-he), samt xbox och hårddiskar fulla med film/serier. Båda är väldigt lätta att umgås med, och vi anpassar oss lätt. Tidiga mornar efter dump är givet, men vi är inte alls blyga för att dricka öl i gott sällskap!

Hör av er till oss om ni behöver fylla upp boende, eller om vi ska slå oss ihop och försöka hitta något! Skicka PM, mejl eller facebooka oss så styr vi ihop nåt kul!

Samuel Björklund Facebook
bjorklund.samuel@gmail.com

Adam Björk Facebook

Peace

Revelstoke 11/12
Tycker Revy är en av de finaste ställen på jorden och vill bara dela med den här isprirerande filmen om en bum i Revelstoke! ;)

officiella hemsidan: TheSkiBum

direkt länk:

Revelstoke 11/12
Vi är ett gäng på några gubbar som planerade o dra till Revy dock verkar finanskrisen rota sig djupt hos skibums så dessvärre blir vi nog bara 2-3pers.

Är det någon som är sugen på gruppera sig med boende? Vi är ute efter att kanske ha lite högre standard på vårt boende.

+
Vi älskar puder och urbans.
Bra spread på åldern (från 20 till 28).
Kan dricka sprit om vi måste.
Ha bra media för videoinspelning och fotografering.
Bra hets på varandra och minst 2 benbrott var per säsong.
Sover helst nakna.
Skedar mer än gärna.

-
No friends on a powder day.
Kan lukta illa.
Kan ibland dricka för mycket sprit o bli odrägliga.

Vi tänkte boka resa här inom kort och det blir från 1a december till sista april som vi stannar i Revy sedan drar vi en månad till USA o köttar park.

Revelstoke 11/12
Hej hej!

22 årig tjej från Gøteborg hær.
Jag anlænder i Revelstoke i slutet på nov/børjan på dec. Ska boka flyg i veckan faktiskt!!! spænnande.
I alla fall, jag åker dit på working holiday visa.. både vill och måste jobba før att få det att gå runt. Har boende nær jag kommer ner så det ær inga problem utan det ær då jobb som jag ær orolig øver.
Ær det någon som varit i Revelstoke tidigare och vet hur det ligger till på den fronten? Jag måste verkligen ha jobb och det kænns lite surt att åka tværs øver Atlanten før att behøva åka tillbaka ett par månader senare.

Så! Har ni några tips till mig? Vad tror ni om att søka i førvæg? Eller ær det bara att dyka upp?

Ha en fantastisk høst så ses vi sækert i vinter då!

Revelstoke 11/12
Tjenare vänner, är 20 årig kille från Göteborg, som även jag hade tänkt dra till Revelstoke, men har inget boende och tänkte kolla om det är någon som har en stuga och ville få ner kostnaden lite. Jag har gjort en säsong tidigare i Val d´isere, åker skidor mestadels, men är inte ovan på både snowboard och telemark.

Nu några frågor, hur är det med jobbvisum, är de lätt att få tag i? Håller nämligen kontakt med ett jobb i revelstoke just nu. Den andra frågan är när borde man dra dit, säsongen börjar ju inte förrän i mitten, början av slutet i december?

Ha de så jävla bra så ses vi i vinter förhoppningsvis

Joel

Revelstoke 11/12
JoeArv sa:
Tjenare vänner, är 20 årig kille från Göteborg, som även jag hade tänkt dra till Revelstoke, men har inget boende och tänkte kolla om det är någon som har en stuga och ville få ner kostnaden lite. Jag har gjort en säsong tidigare i Val d´isere, åker skidor mestadels, men är inte ovan på både snowboard och telemark.

Nu några frågor, hur är det med jobbvisum, är de lätt att få tag i? Håller nämligen kontakt med ett jobb i revelstoke just nu. Den andra frågan är när borde man dra dit, säsongen börjar ju inte förrän i mitten, början av slutet i december?

Ha de så jävla bra så ses vi i vinter förhoppningsvis

Joel
om du inte har fått spendera allt för många nätter på hotel gripen så ska det inte vara några problem att få visum. kollade med ambasaden och de ger ut 500 visum för svenskar tror jag det var och förra året så gavs det bara ut ca 350 stycken och i år hade de get ut ca 20 när jag kollade i augusti.

Tillbaka
Topp