T
The_teo
Guest
Revelstoke 11/12
Jag hakar pa, finner du ett boende med nagon plats over hor garna av dig.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sweet de!upnorth sa:Har precis köpt Early Bird (som spammat i ett par andra trådar, hehe) för Rev :D
Før att sæga såhær. Ska du vara i dessa orter så ær prio 1 full backcountry utrustning! Dvs:JRoo sa:Hej alla.
Efter många års drömande verkar det som att det äntligen blir verklighet.
Min första, om än korta, skidsäsong..
Har precis pratat med chefen och det ser ut som man allafall kan få 2 månaders tjänseledigt för lite skidåkning.
Kommer med största sannolikhet inte söka jobb på plats i Kanada.
Jag vill spendera så mycket tid som möjligt uppe på berget åkandes offpist och gärna gå på dagsturer.
Så mina ögon har fastnat för orterna Revelstoke, Kicking och Fernie.
Och det ser ut som att de flesta här på Freeride ska åka till Revelstoke.
När skulle ni som är lite mer kunniga på åkning i Kanada säga att den bästa perioden är att lägga mina 2 månader? Februari/mars eller liknande?
Då jag, som det ser ut nu, kommer åka iväg själv skulle det bara trevligt att få lite sällskap väl på plats. Både under och utanför åkningen
Så tänkte visa mitt intresse för Revelstoke här :]
Har efter 12års uppehåll från skidorna, då jag åkt bräda, börjar åka skidor igen.
Större delen har spenderats jagandes efter offpiståkning..
Kan tyvärr inte påstå att jag är någon superavancerad åkare, men tar mig nerför de flesta backarna stående ;]
Och med 2 månaders åkning ska det inte vara några problem att avancera snabbt.
Haha, vafan, är jag inte äldste svensk i Rev 11/12 längre? ^^tsz sa:Hej,
En till gamling här sugen på Revelstoke i vinter (första säsong för mig också)Hoppas att få ledigt två månader från jobbet.
Prioritet ett är så klart offpist och gärna turande också.
När åker ni andra? Vore kul med sällskap i backen och kanske även dela boende!
Haha skoj med fler gamlingartsz sa:Hej,
En till gamling här sugen på Revelstoke i vinter (första säsong för mig också)Hoppas att få ledigt två månader från jobbet.
Prioritet ett är så klart offpist och gärna turande också.
När åker ni andra? Vore kul med sällskap i backen och kanske även dela boende!
Härligt med så mycket folk!tsz sa:Kul att det verkar bli en hel del svenskar i Revelstoke i vinter!
Jag siktar på att åka i slutet av januari och stanna 2 månader (väntar fortfarande på godkännande från jobbet..).
Tänker ni andra vara där hela säsongen eller är det fler som kör en "kortsäsong"?
Tjena, kolla din inkorg!Maruk sa:Tjenare alla goa människor!
Jag och två till planerar att åka tillsammans och vi söker två till att dela boende med (för att få ned kostnaden) så om någon är intresserad så skicka ett PM med all möjlig info: Hur länge ni tänkt vara där, jobba eller ej, vegetarian, åker helst stjärtlapp, you name it! och annat roligt.
Två av oss ska åka över i början av november för att fixa boende (vill ju se huset innan man betalar något) och en kommer över senare.
Tjena Simon!Maruk sa:Jag hittade just denna länk: http://www.allavisum.se/kanada/
Där det står att man måste kunna visa upp returbiljett för att få komma in i landet, någon som kan bekräfta det? Och det var generellt en del krav jag inte hade koll på.
Och "Du måste ha alla nödvändiga dokument" innebär det något mer än pass, om man inte ska jobba? Eller finns det mer papper som måste skaffas?
Vad tror ni folk?
JAG kan bekräfta att man kan vara där i 6 månader utan ngt speciellt visum...mer än en biljett hem that is.GumurmusJocke sa:Tjena Simon!Maruk sa:Jag hittade just denna länk: http://www.allavisum.se/kanada/
Där det står att man måste kunna visa upp returbiljett för att få komma in i landet, någon som kan bekräfta det? Och det var generellt en del krav jag inte hade koll på.
Och "Du måste ha alla nödvändiga dokument" innebär det något mer än pass, om man inte ska jobba? Eller finns det mer papper som måste skaffas?
Vad tror ni folk?
http://www.facebook.com/groups/177182049008609/
Gå med i den gruppen på facebook om du inte redan har gjort. Den kallas för "Nordic Skibums"
Där läste jag mig till att man inte behöver visum utan det räcker med att man har en del cash på kontot. Snubbarna där tjabbade alltså om att man EJ behöver visum om man inte ska jobba, och att man får vara i landet i 6 månader utan visum?
Någon som kan bekräfta?
Och behöver man då ett svenskt kontoutdrag från sin internetbank som sympatiserar istället för visumet?
/Jocke
Skicka Gärna info!!!!!!!! =)upnorth sa:Fint att ni tar med boxen, jag säljer min, hehe
Vi är 24 pers i Nordic skibums på facebook som ska dit, joina gärna
http://www.facebook.com/groups/177182049008609/
Jag har en kontakt som erbjuder 2 olika hus, ett för 1800 exkl driftkostnader för 3-4 pers. Har inte tackat ja än så om ni vill snacka med husägaren kan jag para ihop er.
om du inte har fått spendera allt för många nätter på hotel gripen så ska det inte vara några problem att få visum. kollade med ambasaden och de ger ut 500 visum för svenskar tror jag det var och förra året så gavs det bara ut ca 350 stycken och i år hade de get ut ca 20 när jag kollade i augusti.JoeArv sa:Tjenare vänner, är 20 årig kille från Göteborg, som även jag hade tänkt dra till Revelstoke, men har inget boende och tänkte kolla om det är någon som har en stuga och ville få ner kostnaden lite. Jag har gjort en säsong tidigare i Val d´isere, åker skidor mestadels, men är inte ovan på både snowboard och telemark.
Nu några frågor, hur är det med jobbvisum, är de lätt att få tag i? Håller nämligen kontakt med ett jobb i revelstoke just nu. Den andra frågan är när borde man dra dit, säsongen börjar ju inte förrän i mitten, början av slutet i december?
Ha de så jävla bra så ses vi i vinter förhoppningsvis
Joel