Revelstoke 11/12

Revelstoke 11/12
willieboy sa:
om du inte har fått spendera allt för många nätter på hotel gripen så ska det inte vara några problem att få visum. kollade med ambasaden och de ger ut 500 visum för svenskar tror jag det var och förra året så gavs det bara ut ca 350 stycken och i år hade de get ut ca 20 när jag kollade i augusti.
Låter ju bra, väntar fortfarande på mitt dock, tror jag kommer få det i veckan då en polare fick det igår och vi skicka in det samma vecka.

Men tydligen har dem blivit överrösta med ansökningar, börjar ju bli dags nu! Drar om 18 dagar.. I\'m stoked!

Revelstoke 11/12
askengren sa:
willieboy sa:
om du inte har fått spendera allt för många nätter på hotel gripen så ska det inte vara några problem att få visum. kollade med ambasaden och de ger ut 500 visum för svenskar tror jag det var och förra året så gavs det bara ut ca 350 stycken och i år hade de get ut ca 20 när jag kollade i augusti.
Låter ju bra, väntar fortfarande på mitt dock, tror jag kommer få det i veckan då en polare fick det igår och vi skicka in det samma vecka.

Men tydligen har dem blivit överrösta med ansökningar, börjar ju bli dags nu! Drar om 18 dagar.. I\'m stoked!
Redan alltså? Säsongen drar väl inte igång förrän i mitten av december, varför dra så tidigt?

Revelstoke 11/12
Har någon nys om boende? Jag skulle vilja åka till Rev (eller annat, men dethär är ju forumet för Rev så..) i december-februari, allt beroende på boendemöjligheter. Jag åker själv vad det ser ut som, skulle gärna bo med någon/några!

Revelstoke 11/12
JoeArv sa:
askengren sa:
willieboy sa:

Redan alltså? Säsongen drar väl inte igång förrän i mitten av december, varför dra så tidigt?
Yes, tänkte dra och ta ett skönt jobb. Fick tag på ett schysst boende också så det blev som det blev. Funderar på att cykla också om det ges möjlighet.

Revelstoke 11/12
Baah är på jakt efter boende och det går verkligen så där. Någon som har tips på vart man ska leta förutom the stoke och Canada rentals?

Ingen som har varit där o bummat o kanske har mailadress till gammal hyresvärd ? :D

Revelstoke 11/12
Craigslist eller vad det heter är väl det hetaste har jag hört. Ska spana runt själv, finns det någon mer än jag som vill ha boende så hör av er, jag åker som sagt troligen ensam, glad skidåkare på 28 år som bummat förr och gillar att huda uppför!

Revelstoke 11/12
Att åka i november verkar vara en bra deal, någon som vet när man kan förvänta sig att kunna stå på laggen? Vad tänker ni som åker i oktober/november hitta på tills snön lagt sig?

Revelstoke 11/12
HannaDE sa:
Att åka i november verkar vara en bra deal, någon som vet när man kan förvänta sig att kunna stå på laggen? Vad tänker ni som åker i oktober/november hitta på tills snön lagt sig?
Jobba, cykla om man får möjlighet och lära känna invånarna/staden. Det finns nog gått om saker att göra när man väl kommer dit.

Vilka har fixat liftkort? Försäsongspriset tar slut sista september, 699CAD. Därefter kommer det kosta 999CAD.
Kan vara värt att tänka på!

Senast ändrad:
Revelstoke 11/12
är det någon som har flygit till kanada förut med endast enkel biljett och bara visat ett kontoutrag eller måste man ha en returbilljet. de på ambasaden rekomenderade en returbiljett men sa att det (kan) gå utan! inte så kul att stå där och inte få komma in i landet :D

Revelstoke 11/12
Tjena!

Nu e det klart efter en del turer, drar till Revelstoke i vinter. måste bara ha tag på ett boende allt annat löser sig. åker ensam o tänkte dra i mitten/slutet på december o stanna till slutet på mars/början av april.

har letat lite boende men inte hittat något än. hör gärna av er om ni vill leta tillsammans eller om någon har en plats över nånstans :)

Revelstoke 11/12
Tjenare igen revy tråden.

Vi är nu ett gäng på 4 personer som fixat ett hus, men söker en 5e person. Det vi vill se är att du kan stanna november till april. Att du är ekonomiskt säkrad, antigen med jobb eller sparade pengar, och att du är inriktad på offpiståkning, både inbounds och turande.

Är du intresserad så hör av dig för vidare info, skriv också om dig själv i svaret.

Over and out!

Revelstoke 11/12
sEstevall sa:
Tjenare igen revy tråden.

Vi är nu ett gäng på 4 personer som fixat ett hus, men söker en 5e person. Det vi vill se är att du kan stanna november till april. Att du är ekonomiskt säkrad, antigen med jobb eller sparade pengar, och att du är inriktad på offpiståkning, både inbounds och turande.

Är du intresserad så hör av dig för vidare info, skriv också om dig själv i svaret.

Over and out!
Tjena! Jag hade tänkt åka till Revelstoke, och håller på att lösa att jobb där dessutom. Jag är 20, kommer från Göteborg och har gjort en säsong tidigare i Val d isere. Där jobbade jag bland annat som skitech. Offpist är givetvis det som gäller, och kör både skidor och snowboard (numera nästan uteslutande skidor) och även telemark. En go gubbe helt enkelt. Jag hade tänkt åka upp tidig december och hem tidig april. Hör gärna av er, telefonnr: 0707-957518

Revelstoke 11/12
Ser att det är många som letar boende i Revvan i vinter, har ett rum för 2 pers över i ett hus. Nära till berget och byn. 4000sek per skalle och månad.

Revelstoke 11/12
4.000 for att dela ett rum?!

Javlar vilka priser revelstoke maste ha. Forra vintern i Fernie betalade jag nog aldrig mer an 2,5-3.000 manaden och da bodde vi i ett hus med 2 toaletter, 6 rum och kok.

Revelstoke 11/12
The_teo sa:
4.000 for att dela ett rum?!

Javlar vilka priser revelstoke maste ha. Forra vintern i Fernie betalade jag nog aldrig mer an 2,5-3.000 manaden och da bodde vi i ett hus med 2 toaletter, 6 rum och kok.
Tycker det låter väldigt dyrt. 2500 för att dela rum låter mer rimligt.
Golden (kicking horse) priser brukar vara ca 4000 för eget rum och 2500-3000 för att dela. Ska även sägas att utbudet i Golden är mycket sämre än Rev.

Revelstoke 11/12
Hej allihopa!

Jag och tjejen söker boende Januari-Februari i revelstoke. Någon som vill eller vet någon som har några kvadratmeter att hyra ut till oss? Vi är två trevliga människor från Kiruna som älskar skidåkning.

Mvh Robin

Revelstoke 11/12
Har inte läst alla inlägg, men skojjigt att det verkar vara så många som ska till Revelstoke. Jag själv lurar på att dra dit och i så fall förhoppningsvis med två kusiner i släp och eventuellt fler :) Tänkte bara höra om någon har koll på när man måste köpa liftkort för att få early-bird priser?
Ha det gött allihop!

Revelstoke 11/12
Hammpe sa:
Har inte läst alla inlägg, men skojjigt att det verkar vara så många som ska till Revelstoke. Jag själv lurar på att dra dit och i så fall förhoppningsvis med två kusiner i släp och eventuellt fler :) Tänkte bara höra om någon har koll på när man måste köpa liftkort för att få early-bird priser?
Ha det gött allihop!
Härligt att höra!

Det ska köpas innan 1 oktober, liftkorten hittar du här!

Revelstoke 11/12
Jag har köpte early-bord till revel, tror jag allafall.. Skrev in mina personuppgifter mm och kontokortsuppgifter.
Men har inte fått någon form av bekräftelse, ser inget på "min sida" på Revelstokes hemsida och inga pengar har dragits från mitt kontokort..
Har även mailat dem och frågat, men inge svar.

Hur ser det ut för er andra som "köpt" early-bord liftkort?

Revelstoke 11/12
Någon som lyckats ordna sig något boende där det finns plats över så är jag grymt intresserad :) Kikar för fullt, mend et är inte så lätt att hitta tycker jag! Ha de fint allihop!

Revelstoke 11/12
Någon som vet hur man går tillväga för att boka in sportutrustning (läs skidor) på flyget om man flyger med två olika bolag (lufthansa till Tyskland, och från Tyskland-Kanada flyger vi med Condor) På Condors hemsida står följande:
Additional regulations for flights operated by other airlines

You may be subject to additional regulations if you fly with other airlines (e.g. Lufthansa, SunExpress etc.).

Feeder and connecting flights:
If, during your journey, a Condor flight is combined with a flight operated by another airline, your baggage will be subject to the regulations of the airline with which you fly the longest or most significant route. Please contact your travel agent or our service centre for information about the respective requirements.

Baggage regulations of our partner airlines:
Lufthansa, GOL, Copa, Air Alaska, Bahamasair
Det känns dock jävligt osäkert att bara boka in på Condors hemsida.

Hur skulle ni göra? Boka in på båda o pröjsa ca 500 riksdaler extra, eller chansa och riskera betala massa extra på flygplatsen?

Har bokat via travelstart.se och det enda svar de gett mig är att kontakta flygbolaget för information.

Peace

Senast ändrad:
Revelstoke 11/12
Så var saken biff, 5 till till Revelstoke för sösong 11/12! :D Ska bli rackarns roligt, verkar vara ett grymt dint ställe :) Ha det gött allihop!

Revelstoke 11/12
Bokat flyg och köpt liftkort för ett tag sen, ännu inte hittat något boende däremot :( Vi blir jag, min flickvän och en polare (+ en eventuell till polare under hela tiden), sen kommer min flickväns polare på besök i en månad eller så nån gång senare under vintern.

Är väl inte överdrivet orolig än, men jag börjar bli småless att ögna mig igenom the stoke, craigslist osv vareviga dag. Löser sig såsmåningom hoppas jag, annars får man ta in på något hostel en vecka eller två och leta på plats :)

Revelstoke 11/12
hello!
liftkort - check! arbetsvisum - check! boende - inte så mkt check. 5 tjejer letar hus, eller del i större hus. letar på alla "vanliga" hemsidor. någon som känner till nåt boende från förra året? sitter på någon e-mail till en hyresvärd som inte utnyttjats?

Revelstoke 11/12
tjena! Igår fick jag de tråkiga beskedet att mitt visum blev nekat. Nu ær det så att jag och 2 till står med en villa med 2 platser lediga som måste fyllas. Det som ær hyrt ær en riktigt fin villa som kostar ca 3500 kr/mån. Den ligger ca 15 min från sjælva backen och bussen stannar ca 15 meter från huset. Eftersom det sket sig sitter de andra i en dålig sits då de planerade att dra om ca 4 veckor.
2 lediga platser (behøver inte vara 2 som kænner varandra)

Eftersom jag før tillfællet bor i norge så kan jag inte titta på freeride varje dag utan om det ær något så ring eller hør av er till sEstevall hær på freeride (en av de som ska dit)
Eller hør av er på telefon: +46707667463
Mvh Leo jonsson

Revelstoke 11/12
Leojonsson sa:
tjena! Igår fick jag de tråkiga beskedet att mitt visum blev nekat. Nu ær det så att jag och 2 till står med en villa med 2 platser lediga som måste fyllas. Det som ær hyrt ær en riktigt fin villa som kostar ca 3500 kr/mån. Den ligger ca 15 min från sjælva backen och bussen stannar ca 15 meter från huset. Eftersom det sket sig sitter de andra i en dålig sits då de planerade att dra om ca 4 veckor.

Eftersom jag før tillfællet bor i norge så kan jag inte titta på freeride varje dag utan om det ær något så ring eller hør av er till sEstevall hær på freeride (en av de som ska dit)
Mvh Leo jonsson
Edit: Boendet är nu fullt!

Senast ändrad:
Revelstoke 11/12
Leojonsson sa:

Mvh Leo jonsson
Bara så att du vet så kan du söka nytt visum i januari. Så frukta ej, fler chanser kommer!

Revelstoke 11/12
Leojonsson sa:

Mvh Leo jonsson
Får jag fråga varför det blev nekat? Finns det inga kvar? Jag väntar fortfarande på mitt..

Revelstoke 11/12
Toveli sa:
Leojonsson sa:

Mvh Leo jonsson
Får jag fråga varför det blev nekat? Finns det inga kvar? Jag väntar fortfarande på mitt..
de finns ca 30 stycken kvar. varför jag blev nekat är inget jag flashar med över freeride. :)

Tillbaka
Topp