Revelstoke, BC Januari-08

AnnAkin

Medlem
Goddagens! Jag ska till Revelstoke, BC, Kanada för att jobba som fotoassistent och åka skidor under hela januari. Eftersom jag åker själv så vore det kul att hitta lite folk som ska till samma ställe vid samma tidpunkt. Jag planerar att topptura och åka lite i deras nybyggda system, kanske ta nån utflykt till Nelson och dylikt. Jag håller för övrigt på att söka efter nånstans att bo, ett rum eller vandrarhem i Revelstoke.
kolla in www.discoverrevelstoke.com för lite mer kött på benen.
Hör av dig vetja så styr vi upp nåt!

Mvh /Anna Öhlund

Senast ändrad:
Kolla in TGR om du inte redan gjort det, där finns säkert några revelstokeiter.

Det är bara att dra dit, du kommer med 100% säkerhet hitta folk att hänga och åka med. Kanadensare är ett av världens skönaste, utåtriktade och mest gästvänliga folk så det är inga som helst problem. Dessutom kan dom till skillnad från svenskar umgås med folk från andra ställen på jorden utan att få panik.

Kanske kommer dit en sväng dock inte bestämt mig än... måste hitta mer info om berget och vad dom kommer göra med skogen på framsidan... gallrar dom inte den så är i min mening hela framsidan rätt ointressant... plus att det beror lite på vad liftkorten kommer kosta... har inte kollat än så den infon kanske redan finns..

Hej Anna, jag kom till revelstoke en dryg vecka sedan och ska stanna hela sasongen. Jattemysig stad med mycket trevliga manniskor, du kommer att stortrivas.
Min mail ar hanna.sperens@glocalnet.net om du vill ha mer info.
/Hanna

Ps. de har gallrat bland traden pa framsidan ds.

Tjoo, jag och några vänner kommer att vara där mer eller mindre hela säsongen. I dagsläget kan jag inte säga att vi har något boende över. Vi har hyrt källarplanet i en villa december - april. Kommer att bli sweeeeeet.

Hanna, hur ser det ut med snö där just nu?

/Rikard

Jobb ar inte sarskilt svart att hitta, Boende ar daremot svart. Man far defenitivt rakna med att bo en bit utanfor stan, eller betala dyrt for att bo centralt.
Snon kryper langre och langre pa berget for varje dag, men vi har inte haft nagon ordentlig sno i byn an. Regnat hela veckan, sa det borde bygga pa basen uppe pa berget iaf.
Vi ses! /Hanna

Tidningen pa onsdagar, men allt ar taget vid lunchtid, sa man maste vara snabb. Eller anslagstavlorna har i stan, men det basta sattet ar nog att fraga runt och prata med allt och alla sa tillslut traffar man nagon som kanner nagon... Lycka till

ett alternativ som funkade för oss var att sätta in en annons på http://placead.bcclassified.com/
kostar typ 30$ för tre veckor men får igen en del av pengarna om man inte utnyttjar alla veckor.

Tror inte det är jättelätt att hitta boende där just nu. Vi fixade vårt i september. Betalar 1200$ delat på tre personer...

/Rikard

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp