Revelstoke, Kanada - Letar boende eller andra att dela boende med

Oskar-Silen

Ny medlem
Hej!

Vi är två killar som funderar på att köra en säsong i Revelstoke och letar nu efter någonstans att bo eller folk att dela boende med. Vi är två glada 22/23 åringar som är lätta att ha att göra med och älskar att åka bräda. Vi tänkte börja leta nu men om någon har tips eller är i samma sitts som oss letar vi gärna tillsammans.

Vi tänkte köra upp till 6 månader och planerar inte att jobba(dvs fick inget working holiday visum ../(-.-)../) och vi planerar att åka någon gång i oktober.

Senast ändrad:
Hej, är en kille på 18 som funderar på att dra till Kanada nu i vinter. Kör på skidor och gjort det sedan barnsben, älskar lössnön men även att glida ner för långa backar, Revelstoke verkar perfekt. Skulle vara grymt om vi kunde dela boende.

Tyvärr har jag jobb har hemma som jag inte kommer från innan slutet av december. Liftarna ska börja rulla 29 nov beroende på snö så jag missar första månaden men det kanske går att fixa något gemensamt ändå?

Daniel Hesslow på facebook dra iväg ett pm det verkar intressant!

Hej! Jag ska till Revelstoke i Januari och stannar där månaden ut. Hur går det med erat boendesökande? Jag letar själv och är intresserad av att hyra in mig hos någon/några.

//Nicklas

Hej Nicklas!

Vi har nu bokat flyg och kommer börja satsa på boendet på riktigt, vi flyger ut 3:e november ^^ kan säga till om vi hittar något och vad.. har vi en soffa eller något så kan du nog komma och slagga en månad ;P

Mvh Oskar

Kille på 22 år som är sugen på att göra ännu en säsong! Första gjordes i VT, så är lite sugen på en ny ort! Jag är lättsam, festsugen, openminded, duktig skidåkare och städar alltid undan efter mig ;) Hör av er om ni har något gött boende och behöver trycka in 1 person till!! Ha en trevlig säsong :)

Tjena. Vi är fyra studenter från Lund där tre drar till revy i mitten av dec och en sluter upp i slutet på januari. Stannar till mars ut. Har också svårt att hitta boende då mycket är minst 5-6 månaders uthyrning och oftast unfurnished. Blir nog att vi stannar på alpine inn motell (2450 CAD/mån för en två rummare med kök)

Tips till er som är själv eller två

http://list.thestoke.ca/#_=_

Finns en hel del små lägenheter billigt ledigt

Är det någon som har plats för fyra extra eller hittar ett stort boende så hör av er :)

Ses i vinter

Hej!

För de som inte vet är vi nu tre (fått förstärkning av en tjej som heter Siri). Vi letar för fullt och har lite alternativ på G, både hus och lägenheter. Vi har även fått en kontakt på plats som hjälper oss att leta så hör av oss vad vi än lyckas få tag i. Får vi hyra ett hus behöver vi nästan säkert folk att dela det med :P

Nu är det knappt en månad kvar :cool: !

Vi hörs!

Tjena!

Ett tips,
spenderade 3 månader förra vintern i Revelstoke, vi bodde 4 st på www.powdersprings.ca under hela tiden. Var kanon! i och med att det är ett hotell så var de lite dyrare men sjukt värt, centralt i byn, gratis skidbuss, gratis tillgång till badhus, hotellstäd två gånger i veckan, bäst av allt var gratis skidguide vilket är jävligt värt då Revelstoke har många hemliga ställen som är de sjukaste på denna jord. Vi bodde som sagt 4 st, två rum och kök och betalade ca 4500kr/mån per person. Lycka till!

Senast ändrad:
Tack så mycket för tipset radict! Det kan absolut vara något för oss att titta närmare på^^

Tillbaka
Topp