Ride DH

pokerpeter

Ny medlem
Ride DH
Tjenare, Funderar på att köpa en Ride DH men vill skulle vilja veta vad ni som har kört på brädan tycker om den.

Jag som åkare har några 7or i bagaget och hanterar rails rätt bra, håller mig mest till hopp och rails och undrar om brädan är rätt för mig. Är den mjuk nog att jibba och raila med samtidigt som den är hård nog för större hopp?

Jag är 171 lång och väger 55 kg, har siktat in mig på DHs kortaste som är 151 cm.

Ride DH
Jag testade den brädan på skidtestarhelgen i tandådalen. Jag tycker att den var väldigt klumpig, hård och tungåkt. Jag är iofs tjej, men jag åker väldigt hårt, med mycket park. Jag tyckte att den inte riktigt svarade, för din vikt kan d bli jobbigt att åka med den eftersom det krävs så mycket.

Ride DH
Du... den är grym har åkt med den i 2 säsonger och vill inte byta till något annat (allt är sämre) den är lekfull och den är enkelt att stompa med eftersom den är hyffsat bred. Passar kanske bättre för hopp än för rails kanske typ backcountry hopp... Köp den! Kör med Cartel!

Ride DH
Jag trivs super med den :) fast jag har bara o jämföra med sämre brädor, men den uppfyller lätt allt vad man kan säga mot priset, den är ju billig!

Ride DH
jag är också sugen som fan på en sådan bräda. det känns som ride förövrigt håller en väldigt hög klass, speciellt i förhållande till priserna. köpte tex ett par SPi bindningar för 2 k förra året som jag är riktigt nöjd med =) Men är det någon som vet skillnaden på DH och DH dfc? dfc modellen finns nämligen för 2000 spänn på stadium för tillfället och funderar på att slå till på en sådan!

Ride DH
runar sa:
jag är också sugen som fan på en sådan bräda. det känns som ride förövrigt håller en väldigt hög klass, speciellt i förhållande till priserna. köpte tex ett par SPi bindningar för 2 k förra året som jag är riktigt nöjd med =) Men är det någon som vet skillnaden på DH och DH dfc? dfc modellen finns nämligen för 2000 spänn på stadium för tillfället och funderar på att slå till på en sådan!
Det är bara skillnad utseende mässigt, ska köpa en själv, grymt bra bräda!
/sebban

Ride DH
Hur är åkegenskaperna på DH:n? Är vridstyvheten bra så att den inte viker sig i sväng? Hur pass lätt är den att få upp i nosepress och 5-0´s på boxar? Hur är poppet i brädan?

Tacksam för svar!

Ride DH
Köpte en Ride DH 155 innan förra säsongen, och har åkt med den sen dess, grymt skön bräda måste jag säga.

Hallvar: Den viker sig absolut inte i sväng, går att pumpa riktigt fort om man så vill. Funkar dessutom grymt bra i park, hur den är på boxar kan jag inte svara på då jag inte åkt speciellt mycket på sånt, men den är stabil på vanliga rails.

Definitivt bra pop, om man nu kan säga så om snowboards, trodde det var mer av ett skate-uttryck. Stabil i landningar och lätt att snurra med.

Ride DH
Har köpt en Ride DH och testkört i fyra dagar. Jag körde mestadels puder/offpist då det var riktigt bra förhållanden i Åre. Tack vare att den är rejält mjuk så funkade det t.o.m. att köra mittmonterat i knädjupt puder utan problem, även om det inte är rätt bräda för den åkningen.

Den är även ruskigt lätt att pressa butters med och har ett bra pop vid ollies. Det negativa är väl att isgreppet var obefintligt trots helt nya kanter...men det är rätt väntat på en så mjuk bräda. Var snön bara fast, inte isig, har brädan ett helt godkänt kantgrepp. Denna bräda kan rekommenderas, reas ut av stadium för 1.999:-

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp