Ride Havoc

Cocos

Ny medlem
Ride Havoc
Tja köper ny bräda nu snart när vinter börjar närma sig. Va inne på stadium idag och såg en bräda som ja tyckte va bra längd.. Kan någon berätta lite om den ifall den är bra för mig. Jag är 184 cm lång och väger 76. Kommer åka både i pist och hopp/rails. Är inte så jätteduktig men kan väl grunderna. brädan var 159 lång. skulle jag behöva längre / kortare? eller hårdare / mjukare?

Ride Havoc
Hej! Jag körde en ride havoc ett bra tag. Tycker det är en ganska perfekt bräda för allroundbruk. Den är tillräckligt mjuk för att ha kul med i parken men samtidigt tillräckligt stabil för att bränna med! Jag åkte på en 156 dessutom, väger samma som dig och lovar att 159 blir perfekt för dig!

Enda nackdelen med den är att den är direktional vilket innebär att nosen är lite längre än tailen och gör det lite svårare att åka switch men det fungerar helt klart ok!

Jag kan skriva massa duttande men jag säger så här istället....: Köp den och du kommer vara nöjd! Snåla inte med bindning bara så du får någon nudelbindning. Hellre lite för styv än för mjuk.

Lättaste tråden att svara i på länge då det inte finns något för dig att tveka på. KÖP!

Emil

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp