Ride SPI eller Burton Custom

vinterkatten

Ny medlem
Tjena
jag har köpt två par bindningar och kan fan inte bestämma mig för vilka jag ska ta.

Ride SPI och Burton Custom, Custom köpte jag mest som ett säkert kort ifall Ride inte skulle funka.
Har ingen erfarenhet av någon av dem men Burton har jag kört på förut, har funkat bra men har pajjat några gånger dock alltid varit lätt att få tag på reservdelar. Ride SPI verkar riktigt gedigna men om de pajjar känns de väldigt avancerade och kan inte tänka mig att alla orter har reservdelar till dem. Verkar i huvudsak som inte många butiker säljer Ride.

Tänkte nu kolla om någon har erfarenhet av bindningarna och vilken jag borde välja.

grejjorna är köpta på stadium så får väl kolla med dem men tror inte de har så stort utbud faktiskt. Reservdelar till burton finns ju typ överallt men värre tror jag det är med ride. varken junkyard eller boardstore säljer ride så utbudet totalt verkar vara mindre för ride.

Kör mest skogen eller i pisterna, hoppar väl då och då men kör inge pipe eller railes.

näe det är väl Stadium som har mer eller mindre monopol på Ride i Schweden.. de finns ju iofs i de flesta städer men frågan är ju hur de har det med reservdelar.. inbillar mig att deras verkstadsavdelning inte är lika prioriterad som hos dem som är lite mer nichade på snowboardförsäljning och säljer Burton.. d v s typ alla brädaffärer (och sportaffärer)
Så för att göra en lång historia kort och tala om något som du redan vet.. kolla hur det ser ut med reservdelar^^ surra med någon som verkar ha koll på sånt på stadium.. i övrigt satsa på de bidningar du gillar och köp nytt om det inte går att laga.. det gör jag.. och ja det är sjukt oekonomiskt och allmänt korkat^^

sedan e ju bindningarna helt olika i känsla.
custom är ju en för mjuk freestylebindning som går sönder av ingenting och SPI är en relativt styv freestyle/freeridebindning som håller för det mesta. Iaf själva bindningen, sedan håller nog spännen å sånt lika bra ungefär.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp