Rightbay Locals Big Air! Midsommartävling!

Fan att man gjort sig av med Twintip utrustningen, blir att följa eventet från andra sidan. Brukar vara fett!

Kom ihåg att vi bara har 30 platser iår! Och det är föranmälan som gäller, vi tar inte emot anmälningar på plats. Skynda och anmäl er!

hoppet blir ombyggt iår med ny plast så man kan skära och sen så ska transition utökas så att det blir lättare att stå upp:P kanske till och med försöka på switch:O inte många som klara de förra året.. en va ja vet (johan lilja)

men ska dom bygga om transitionen? för den va ju sjukt dålig.. eller de fanns ingen.. direkt efter nerförsbacken kom ju kicken. hoppas dom ändrar de.. då ska jag försöka dyka upp

The Klimp: Haha, Kaj och co var domare förra året också.

All info finns på hemsidan, det kostar 200kr att starta.

Transitionen komemr bli ca 1,5 meter längre. Kommer bli sjukt mycket bättre.

Är de någon som ska filma tävlingen och lägga ut på freeride, för de är många som inte vill vara med, men ändå ta en del av de goda ;)
skriv i gb om de är nån som ska filma.

jag ska nog filma!:) kommer komma litet repotage här på freeride.. om nån mer ska filma eller fota hör av er till mig

blir det nytt åk matrial i rampen innan tävlingen??...!

Senast ändrad:
Ikväll bygger vi om kicken lite och det nya matrialet ligger på en lastbil i tyskland eller malmö as we speak... Återkomemr med bilder efter ikväll..

Är det ingen som vet vilka material dom använder till inrunnet och kicken? Längst uppe är det någon typ av plast, och resten är det nån matta med något rutigt på

Det är itne snowflex.. det är svårt och få tag på och säljs inte i mindre partier än 1000 m2.

Tyvärr blev det inget fotande under ombyggnaden av rampen igår, däremot är transision förlängd ca 1,2 meter, det ser ut och känns mycket bättre nu.
Kommer bli grym hoppning under midsommar

Det finns några platser kvar, och jag tror vi får den nya plasten imorgon.... Den kommer i alla fall att ligga på på midsommar!

NightmareZ sa:
Hur många platser är kvar ? hittar inget på hemsidan .
Det står klart och tydligt under senaste nytt på startsidan, klicka in på midsommartävling och läs all info som står där så kan du inte misslyckas med att anmäla dig om du inte redan gjort det.
Eftersom det är "först till kvarn" som tillämpas vid anmälningen så är det lika bra att anmäla sig så fort som möjligt

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp