Riksgränsen! SE HIT!

Matrix12

Ny medlem
Riksgränsen! SE HIT!
Hej! Jag är en kille på 14 år. Jag har en liten fråga till er skidkunniga. Min polare undrade fall jag ville följa med till Riksgränsen och åka skidor . Men jag är lite tveksam eftersom jag inte är så hype på skidor har åkt ca 4-5 ggr innan. Men hur är backarna där uppe svåra? klarar nybörjare en svart/röd/blå backe? är liftarna svåra att komma på? Och har ni några tips på hur jag ska svänga och så när jag åker slalom just nu halvplogar jag och försöker svänga så gott jag kan:P

JAg bor i Kalmar(småland) så det är ganska långt:P PS:Pengar är inte ett problem!DS:

Senast ändrad:
Riksgränsen! SE HIT!
Det handlar om att ha roligt och har du roligt lär du dig snabbare. Det framgår inte riktigt var du bor men en sak jag också tänkte på var att det allra bästa kanske skulle vara att åka till t.ex Sälen eller någon lokal backe lite närmare först. Riksgränsen har trevliga pister men är mest riktat mot friåkning i offpisten. Liftarna är som på vilken anläggning som helst så klarar du det någon annanstans fixar du det där uppe.

Hoppas du får trevligt!

Riksgränsen! SE HIT!
OlaMelin, Word*
Åker dit för att ha kul o lära sig, men dem har inte allt för många preparerade pister som åre, sälen mm. mycket backcountryåkning som kan va svårt för nybörjare i över huvudtaget.
oooh, kalmar :D, jag skulle inte bila där ifrån :P om de nu e så att de e de dem tänker göra.

Riksgränsen! SE HIT!
varför inte stanna i björkis ca 3-4 mil innan gränsen? billigare boende (om ni nu inte ska bo i katterjåkk) och snällare åkning för nybörjare och ni kan ta tåget till gränsen över dan om vädret är bättre där.

man åker inte till gränsen för att åka pist och få nybörjarvänlig åkning... de som vill ha det kan ju åka till sälen istället.
men om nu "pengar inte är ett problem" kan du ju lägga alltid dem på skidlektioner om du nu följer med din kompis...

Riksgränsen! SE HIT!
Hej. jag bor i Gränsen och har gjort det hela mitt liv. jag tycker att nästan alla kan åka i Riksgränsen. det finns lite av varje. Små korta jättelätta backat. Lite mittemellan pister och jätte sköna, långa offpist åk.

Riksgränsen! SE HIT!
skämtade du om liften? om du inte gjorde det så var det dumt av mej att nämna det.
men om inte pengar är ditt problem så kanske du ska lägga ut några lakan på en privat skidskolelärare?

Riksgränsen! SE HIT!
WilheIm sa:
skämtade du om liften? om du inte gjorde det så var det dumt av mej att nämna det.
men om inte pengar är ditt problem så kanske du ska lägga ut några lakan på en privat skidskolelärare?
Som han så har han inte åkt så många gånger vilket betyder att han kanske inte har någon riktig erfarenhet av större anläggningar och vet hur det ser ut?

Riksgränsen! SE HIT!
jag var där med ett par polare 2 av dom hade bara åkt skidor 1 gång innan :) men de gick bra vi hade då kul i alla fall de är väll de viktigaste? ja kan bara säga att dom va ganska så ömma i kroppen efter den trippen:) (VI drog med dom ner för branten haha efter halva tog dom av sig skidorna och gick ner haha ) :=)

/M

Riksgränsen! SE HIT!
Ta chansen att åka med till Riksgränsen! Där får du uppleva en alldeles underbar fjällmiljö och skidåkningen ska du säkert klara. Mitt tips är att både ta någon dag i Björkliden och investera i några skidskoletimmar, så får du roligare på skidorna.

God tur!

Riksgränsen! SE HIT!
Klart du ska till Riksgränsen om du har chansen:D sen som Telecarve säger spendera gärna en dag i björkliden också om du kan..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp