riksgränsen

riksgränsen
Personligen tycker jag det är bäst att åka till gränsen under april. Ljust och fint och fortfarande kallsnö. I år är det dessutom så vist ordnat att påsken _inte_ ligger i april.

Helikopterskidåkning börjar i slutet av mars, så innan dess får man ägna sig åt turande.

riksgränsen
Jag ska dra till gränsen den nionde maj och nu när jag surfade runt lite på nätet såg jag att jag har lyckats planera in min resa när det är två tävlingar där, king of the hill och NM i extremskidåkning. Visst, det kan ju vara kul att titta på, men hur tror ni åkningen är den veckan? Är det mycket folk som far dit för att titta på tävlingarna och åker upp all snö? :)

riksgränsen
manj sa:
Jag ska dra till gränsen den nionde maj och nu när jag surfade runt lite på nätet såg jag att jag har lyckats planera in min resa när det är två tävlingar där, king of the hill och NM i extremskidåkning. Visst, det kan ju vara kul att titta på, men hur tror ni åkningen är den veckan? Är det mycket folk som far dit för att titta på tävlingarna och åker upp all snö? :)
de kan nog vara en hel del folk, ja...
ja var där förra nm, då var de en del folk men de e lugnt ändå känns det som :)

riksgränsen
mars-mitten på maj.
åkningen under nm - slaskvalla. men sen vædret ær ju som det ær....kan bli dimma och regn lika gærna som det kan bli strålande sol.

Senast ändrad:
riksgränsen
Det är ju så med gränsen att den begränsande faktorn är boendet, så det blir aldrig särskilt mycket folk på fjället. Liftar och "pister" kan svälja bra mycket mer än boendet.

Tillbaka
Topp