Riksgränsen

Riksgränsen
Ja det finns snö i riksgränsen.

Om du nu orkat gå in på deras hemsida så ser du att det finns en web-kamera där samt att öppningsdagen är 24 feb så frågan om det finns snö eller inte är ju inte så relevant ännu. Det är nog web-kameran från mellan-stationen du får titta på då toppstationen verkar ha hängt sig någon gång i höstas.

Dock verkar det som att det är lite mindre snö än normal än så länge.

Riksgränsen
Det är nog rätt lite med snö, i björkliden där jag är nu har de inte kommit så överdrivet mycket snö. Liftarna ska öppna nästa torsdag, men jag vet inte om det ser så lovande ut ännu.

Har dock inte varit i riksgränsen än och kollat hur det ser ut där, så vet inte om de är sån stor skillnad.

Riksgränsen
Detta vill man ju inte se: nederbördsmängd under januari 2012 i förhållande till normal nederbördsmängd under samma period
rrma_1201.png

Senast ändrad:
Riksgränsen
Det hängde visst inte med någon förklarande rubrik där. Det är "Total nederbörd under januari månad i år i förhållande till normal nederbördsmängd".

Riksgränsen
go stormen ha ju börjat ta fart nu. Alla har ju pratat om en snöstrom, vilket jag trodde var vilken snöstorm som helst. Men jag hade svårt att gå åt rätt riktning idag hem från jobbet, så var kanske inte beredd på att de var en sån storm. Men snö tar den med sig allt.. Så nu ser det iaf ljust ut om de får fortsätta såhär några dagar till.

Tillbaka
Topp