Riktigt hårda boots!

AndersAxdal

Ny medlem
Riktigt hårda boots!
Hallå där alla freeriders!
Behöver lite tips på som rubriken lyder ''riktigt hårda snowboard boots''.
kör just nu på salomons malamute som är hyfsat hårda men dom har blivit väldigt slitna å skulle vilja ha något hårdare. om ni har några tips så är de bara att hojta!
tack på förhand :)

Riktigt hårda boots!
Lägg till K2 Thraxis och DC Status till listan att prova.

Skall prova lite boots när jag är i staterna v44, då jag har jäkligt svårt att få tag på storlek/bredd (48:er).

Senast ändrad:
Riktigt hårda boots!
Jag har DC Status, schysst boot men jag vet inte om den skulle kunna klassas som "riktigt hård" inte jämfört med Ride Insano.

Riktigt hårda boots!
Bra att veta.
Jag är nämligen också ute efter ett par styva boots och har kollat in alla vi har pratat om här men inte hittat någon i min storlek.

Riktigt hårda boots!
mrgorgo sa:
Bra att veta.
Jag är nämligen också ute efter ett par styva boots och har kollat in alla vi har pratat om här men inte hittat någon i min storlek.
Vans Cirro då? Finns upp till US 15 tydligen. Vans brukar funka bra för breda fötter också.

Riktigt hårda boots!
AntonLarsson sa:
ehm, missade du att läsa rubriken? Inlägget? Eller allt?

"Flex level: 4/10" Alltså samma flex/lika hårda som 32 Lashed vilket är en bra gummistövel till mina 67kg, på tok för mjuka. Det är dessutom en nybörjarboot med ett pris på knappt 173 av vad hans gamla boots kostade så det är ju bara ett sjukt dåligt förslag.

Ska du tipsa om hårda boots kanske 32 tm-two (flex 7/10) kan vara något men även den är mjuk för dom som vill ha "Riktigt hårda boots!".

Om man sedan kollar upp vad han hade för boots innan som började bli slitna så hade han ett par salomon malamute (9/10) , sen ska man ju aldrig jämföra flex skalor mellan märken osv men det är ju iaf en riktlinje.

edit: eller du kanske va ironisk? isf missuppfattade jag det helt :rolleyes:

edit2: 32 Prime (10/10) kan ju vara något

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp