Claaaes
Medlem
Risken med att åka på någon annans säsongskort?
Hur stor är egentligen risken att åka dit om man använder sig av ett liftkort som är registrerat på en annan person? Har sökt lite på forumet och läst om varningar för höga böter, beslag av skidor m.m., men aldrig läst eller hört talas om någon som åkt dit för det. Hjälm/mössa och spegelgogglar på, dom kan ju knappast se vem som gömmer sig bakom? Extra kontroller har jag aldrig hört talas om eller råkat ut för. Någon annan som gjort det?
Mitt problem är att jag redan lagt 300 euro på ett tiodagarskort i St Anton som jag nu inte kan förlänga till ett säsongskort, och sedan insett att jag kommer åka en massa fler dagar där utspritt under den resterande säsongen. Jag tänkte därför köpa ett par helgkort och kanske ett veckokort under februari/mars och sen ta över en kompis säsongskort när han åker hem i mars. Då har man i alla fall pungat ut i runda slängar samma summa som ett säsongskort kostar
Eller är det lika bra att ta smällen och pröjsa 680 euro till på en gång?
Mitt problem är att jag redan lagt 300 euro på ett tiodagarskort i St Anton som jag nu inte kan förlänga till ett säsongskort, och sedan insett att jag kommer åka en massa fler dagar där utspritt under den resterande säsongen. Jag tänkte därför köpa ett par helgkort och kanske ett veckokort under februari/mars och sen ta över en kompis säsongskort när han åker hem i mars. Då har man i alla fall pungat ut i runda slängar samma summa som ett säsongskort kostar
Eller är det lika bra att ta smällen och pröjsa 680 euro till på en gång?
Senast ändrad: