För just Epic Pass blir det inte alltför mycket roadtrippande, det är väl lite drygt en timmes bilväg mellan de två skidorter som ligger längst ifrån varandra (ABasin och Beaver Creek). (Nu räknar jag inte med Heavenly i Tahoe).
Billigast hotellboende hittar man på "sunk"hotellen längs I-70. Kolla på hotels.com. Man bor typiskt i Dillon eller Silverthorne (Nära Breck, Keystone o ABasin). Ett alternativ är att bo i typ Avon (nära Vail, BC). Det ska inte vara några större problem att hitta boende för runt 70 dollar natten på vardagar. På helgerna går priserna upp till en bit över 100 dollar.
Vill man roadtrippa finns ju som sagt ställen i Utah inom en dags bilkörning. Men också södra CO med Silverton, Telluride and Wolfs Creek fick i alla fall förra året sjukt mycket mer snö än orterna längs I-70.
Jag skulle nog hyra bil, men det är egentligen inga hinder att köpa en bil (det går att köpa bil utan amerikansk körkort). Men vet ej hur det funkar med all registrering o grejor när man inte har en address.
Jag bor/jobbar i Denver så ni får höra av er om ni vill ha åksällskap!
/H