Rockerboard.

jolm

Ny medlem
Rockerboard.
Blir en rockerboard i år, funderar dock på vilken... söker en lekfull, lätt o rolig bräda. Skulle tro att signal park rockern eller k2 www rocker skulle vara något för mig. Någon som har tips? Vet vad som gör största skillnaden mellan brädorna ?

tack på förhand / jolm

Rockerboard.
Känns dumt att predika för Lib Tech's Skatebanana eftersom den tjatats om så mycket men i slutet av säsongen provade jag 8-9st av 2011 års rockerbrädor från Burton, Capita, Forum, Lib Tech i samband med att Moyo körde ett event där jag bor. I mitt tycke realiserades alla mina förväntningar på Skatebananen. TRS är en variant som är rätt lika men hårdare, om man vill pressa på.

Jag provkörde brädorna på hård(!) pist och körde nog de renaste högfartssvängarna jag gjort kombinerat med långa sköna pressar och lite flatland lek. Jag är rätt tung men kände inte att brädan på något sätt var för mjuk. Jag satte genast ut en köpesannons och fick tag på en 2010'as Skatebanan och trots sommarvärmen kan jag inte vänta nog på nästa säsong! Köp en banan, jag går i god för att du inte kommer ångra dig en sekund! Magnatraction i kombination med bananformen är för underbart oavsett om man skall åka fort eller långsamt.

En annan sak värt att notera är den nya tekniken från Capita eller Forum där man har ökat på brädans tjocklek ordentligt under bindningarna för att få hårdare tryck. Jag hade otroliga(!) problem att ta mig ned för backen då det var en ren balansakt att åka på kant. Vilken vinkel jag än hade på kroppen ville brädan lägga sig platt, hade jag börjat åka på en sådan hade jag aldrig fortsatt med snowboardåkning mer än en dag.

Mvh
Peter

Rockerboard.
Jag antar att du vill ha en ren jibboard eftersom att både www rocker och park rocker är sjuuukt mjuka. Mellan dessa två har park rockern mycket mer rocker och sägs vara ganska sketchy till allt annat än boxar, det är iofs www'n också men den har lite mindre rocker och kanske lite mer stabilitet.

Är det en mjuk lekbräda med rocker du vill ha har du även sjukt många fler alternativ, alla märken gör en sådan nu. Eftersom att det är väldigt svårt att läsa till sig valet så bör du antingen testa på någon demo eller bara välja efter det märket du gillar mest, alla tycker ju olika.

(2011 boards då många har ändrats till rockerversioner som t.ex. manual och LM som finns i två olika)

Lib Tech box scratcher
Gnu Street
Capita Horrorscope
Capita Ultrafear
Rome Artifact rocker
Forum Manual
Smokin Hooligan
Stepchild Jibstick
Stepchild Joe Sexton
Technine LM pro
Technine Enforcer

För att nämna några. Så som sagt, välj det märket du gillar och gå därifrån, det brukar vara lättast då alla ändå tycker olika. Den som står ut för en person kanske inte gillas av en annan, i mitt fall Skate Banana, jag gillade den inte speciellt mycket alls.

Senast ändrad:
Rockerboard.
Tack för alla tips ! ... Ska försöka testa lite olika i år, annars är de ju rena rama chansningen i snowboarddjungeln... Men en rocker får de iaf bli.

Tackar / jolm

Rockerboard.
Jag har en Step Child Jib Stick, gillar den starkt.
Den är alldeles lagom i flex.
Om du vill dra en fet press så klarar du det och om du vill dra ett stort hopp så klarar du det.
helt underbar.

Rockerboard.
Har en Rome postermania, har dock int ännu testa den eftersom jag fick den först efter att säsongen tog slut, men har stått på den här hemma och den verkar sjukt najs att pressa med och den har grymt bra pop.

Rockerboard.
Kan säga att postermania är en riktigt grym bräda! Har själv en 156a och är helnöjd. Funkar till allt tack vare att den inte är ödesmjuk men har rocker som hjälper till vid pressar och småjibbs. Samtidigt som styvheten (alltså den är inte jättestyv men lite styvare än tex artifact) håller den stabil i 20metershoppen och pistrace med farsan.

Rockerboard.
Nu har nog alla skrivit ett inlägg om en bräda, så det är nog bara att vänta på en testdag och prova ett gäng brädor jolm. Kom ihåg att vara trevlig så du får de inställningar på bindningarna som du vill ha :-)

Mvh
Peter

Rockerboard.
Tack alla... ja de får bli o testa lite i vinter förhoppningsvis sen får man se efter det. haha ska göra allt jag kan för att vara trevlig ;)

Tack åter igen / jolm

Rockerboard.
Coldis sa:
Jag antar att du vill ha en ren jibboard eftersom att både www rocker och park rocker är sjuuukt mjuka. Mellan dessa två har park rockern mycket mer rocker och sägs vara ganska sketchy till allt annat än boxar, det är iofs www\'n också men den har lite mindre rocker och kanske lite mer stabilitet.

Är det en mjuk lekbräda med rocker du vill ha har du även sjukt många fler alternativ, alla märken gör en sådan nu. Eftersom att det är väldigt svårt att läsa till sig valet så bör du antingen testa på någon demo eller bara välja efter det märket du gillar mest, alla tycker ju olika.

(2011 boards då många har ändrats till rockerversioner som t.ex. manual och LM som finns i två olika)

Lib Tech box scratcher
Gnu Street
Capita Horrorscope
Capita Ultrafear
Rome Artifact rocker
Forum Manual
Smokin Hooligan
Stepchild Jibstick
Stepchild Joe Sexton
Technine LM pro
Technine Enforcer

För att nämna några. Så som sagt, välj det märket du gillar och gå därifrån, det brukar vara lättast då alla ändå tycker olika. Den som står ut för en person kanske inte gillas av en annan, i mitt fall Skate Banana, jag gillade den inte speciellt mycket alls.
Om jag vill ha en rocker som passar bättre utanför pisten men också i pisten, dock inte funpark.
Alltså lite styvare bräda. Vad skulle du rekommedera då? Tex Lib Tech Skate Banana?

Rockerboard.
nitro zub zero, jävligt fet bräda!!! billig och håller!
alla brädor ni pratar om kostar runt 5000, köttigt värre enligt min smak...

Rockerboard.
Nickel sa:
Coldis sa:
Jag antar att du vill ha en ren jibboard eftersom att både www rocker och park rocker är sjuuukt mjuka. Mellan dessa två har park rockern mycket mer rocker och sägs vara ganska sketchy till allt annat än boxar, det är iofs www\'n också men den har lite mindre rocker och kanske lite mer stabilitet.

Lib Tech box scratcher
Gnu Street
Capita Horrorscope
Capita Ultrafear
Rome Artifact rocker
Forum Manual
Smokin Hooligan
Stepchild Jibstick
Stepchild Joe Sexton
Technine LM pro
Technine Enforcer

Om jag vill ha en rocker som passar bättre utanför pisten men också i pisten, dock inte funpark.
Alltså lite styvare bräda. Vad skulle du rekommedera då? Tex Lib Tech Skate Banana?
Gillar du lib tech alltså? Om du inte visste så görs både Lib tech och Gnu av Mervin, det är alltså samma ledning och "märke".

Skate bananan är inte speciellt stiff alls, jag blev väldigt förvånad över hur mjuk den var. Vill du ha en mer allround bräda så kör på t.ex. Gnu riders choice eller Lib tech trs som är ganska lika varandra om du vill ha en bräda som du kan pusha lite i pisten, köra pow med men ändå ha en hyfsat lekfull bräda.

Vill du ha en ännu stiffare board så skulle jag kolla på t.ex. Lib tech Banana magic som sägs vara jävligt fet, har dock inte testat den själv. Då har du dock trissat upp en hel del i pris.

Mellan där har du också Phoenix series och dark series. Det är sjukt svårt att säga vad du ska välja liksom, det bästa är om du har tid att åka till tandådalen/åre på testarhelgen i november/början av december beroende på vart dom kommer (:

Tillbaka
Topp