Roger talar!

• Trådstartare Trådstartare Roger_Wallenberg
  • Start datum Start datum
Roger talar!
George_Hagi sa:
Därmed har grymt mycket kunskap försvunnit från freeride jämfört med för ett par år sedan. Både kunskap gällande orter, utrustning, snö och väder, repor mm.//Fredrik
Här har Ni ju grundproblemet till varför inte Fr.se inte har någon större utvecklingspotential längre!

- C

Roger talar!
om inte jag har läst fel så menar rogge i sin text att man inte ska klandra ner varandra här på fr..nu har han skapat en tråd där alla klagar på alla,tycker jag.

sen med åldersgränser och dylikt har han nog rätt om.
felstavning osv kommer med tiden att försvinna, om tex om "putte" som är 14 år har nått stav fel i ett eller flera ord och en 25 årig inte har det handlar om ålder och hur erfaren man är, han som är 25 kanske läser mera böcker än "putte" som är 14 år men han kommer att lära sig med tiden att inte stava fel.

det är vad jag tycker om sånt

//sim

Roger talar!
Roger:det är väl fritt fram för vem som helst att skriva i dom här forumen. småungarna skriver ju mest om studsmattor och rails och varför ska nån 30 årig gubbe lägga sig i vad och hur dom skriver?? Håller man på med nått så barnsligt som freeriding (vuxna män åker inte lift...) får man acceptera att omge sig med en hel del kids. Väx upp Roger och hitta en annan sida att vara på!

Roger talar!
Milton_swe - Jag lyssnar mycket hellre på en sk. ghettograbb än på dina ord som verkligen dryper av självbelåtenhet.

Hur mogen är man om man sitter och klagar på hur en 14åring skriver?
Jag anser också att svenskan kunde vara bättre, det gör nog alla. Men vad är det för mål med diskussionen? Att stänga av alla användare under 20?

Eftersom du är så smart är det konstigt att du tror det finns en koppling mellan skrivkunskap och IQ...

Roger talar!
"Hej, jag heter Roger.
Jag är inte nöjd med freeride.se för den är inte exakt som jag vill ha den. Så jag skrev denna text, och nu väntar jag mig att alla gör precis som jag vill. Varför? Jo, därför att jag är mycket äldre än 50% av medlemmarna på freeride och det gör mig till den allsmäktige Roger, han som aldrig har fel. Jag klarar inte att folk är sig själva och att de faktiskt beter sig som att de är 15 när de är 15! Jag har ett stort behov av att alla anpassar sig efter mig, annars blir jag ledsen!

Jag vill att freeride ska vara som den var för 7-8 år sedan, när det bara var vi veteraner (även om vi inte var veteraner då) som fanns här. Då var allt mycket bättre, och jag tycker verkligen det var mycket bättre för och jag klarar inte utveckling, för utvecklingen anpassar sig inte efter mig!!! Jag trodde ju att freeride skulle bli Utopia, en fristad där vi som är så mycket visare (endast pga våran ålder) kunde leva lyckliga. Jag trodde vi skulle få vara ensamma om den sida tills vi dog och att inga andra skulle få vistas här. Men nu har det invaderat massa små barn som tar över sidan, och jag klarar inte det här. De tar över sidan eftersom de utövar en sorts skidsport som har blivt enormt stor de senaste åren, så det är ju självklart att medlemmarna som utövar denna sport är fler. Men eftersom denna utveckling inte anpassar sig efter mig, mina behov och hur jag vill ha det så klarar jag inte av det!!!

Vad jag försöker säga är att freeride inte är jag som jag vill!!!! Det måste ändras på, för jag måste alltid få som jag vill, jag är den allsmäktige Roger!!!!!!!!!!!!!"

Senast ändrad:
Roger talar!
"Snälla ungdomar, lär er stava."
Roger, hur stavar man till Suttit? Inte är det sattit i alla fall... Väl stavas inte Vell, Ruskigt stavas inte Rusgigt.
Det är dumt att kasta sten i glashus...

Förstår inte din kritik riktigt, tycker den faller som ett korthus. Att freerides användare sjunker med åren är väl inget negativt, jag tror att freerides forum får ungdomar med dålig svenska att skriva mer, vilket förbättrar deras språkkunskaper.

Förstår inte varifrån kritiken om "ut och rör på dig, ungjävel" kommer ifrån. Vi är på en skidsajt, full av skidåkare. Skidåkning är en idrott och ägnar man mycket tid här så är man med stor sannolikhet en seriös skidåkare som vill ta sin skidåkning till en högre nivå. Ganska så troligt att man ägnar en del tid åt skidåkningen. Att sitta och skriva på freeride, debattera, diskutera, kommunicera måste ge mer till ungdomar än att sitta på lunarstorm i.a.f.

Om man sen är av åsikten att forumet är stökigt, gå in i dina foruminställningar och ta bort det du inte vill läsa om. Vill du slippa småttingarnas studsmattefilmer, fine, slå av studsmatteforumet från dina inställningar. Är du trött på alla gamla gubbar som skriver så tråkigt? Slå då av toppturs och friåkningsforumet.
Tycker man att det skrivs för lite kul här så kan man kanske själv dra igång en intressant diskussion.

Jag tror inte att man ska försöka rätta in freeridemedlemmarna i ett led där alla ska vara en stor familj och tycka loikadant. Alla är vi olika, och det måste alla respektera.

Senast ändrad:
Roger talar!
Milton_swe sa:
För det första, som du säger så är alla sura på alla i en enda stor ond cirkel!
Det måste vi stopppa!
Alla medlemmar på freeride måste hjälpas åt att baka en stor välbakad paj, och kasta tillbaka på alla som smutsar ner forumet med dumheter.
Man måste kunna acceptera att en person har fel, och inte kasta en snöboll i skrevet direkt!
Är ganska säker på att stoppa stavas med två p Förövrigt var det bra skrivet roggeponken Av: Roger_Wallenberg Igår 20:29 Svara

Kan hända, kan hända. Är du? Han söker nämligen kontakter för olika ändamål!

Roggeponken

EDIT du borde sluta prata nu roger

Senast redigerad av en moderator:
Roger talar!
Nojlas sa:
Roger, hur stavar man till Suttit? Inte är det sattit i alla fall... Väl stavas inte Vell, Ruskigt stavas inte Rusgigt.

Förstår inte din kritik riktigt, tycker den faller som ett korthus. Att freerides användare sjunker med åren är väl inget negativt, jag tror att freerides forum får ungdomar med dålig svenska att skriva mer, vilket förbättrar deras språkkunskaper.

Förstår inte varifrån kritiken om "ut och rör på dig, ungjävel" kommer ifrån. Vi är på en skidsajt, full av skidåkare. Skidåkning är en idrott och ägnar man mycket tid här så är man med stor sannolikhet en seriös skidåkare som vill ta sin skidåkning till en högre nivå. Ganska så troligt att man ägnar en del tid åt skidåkningen. Att sitta och skriva på freeride, debattera, diskutera, kommunicera måste ge mer till ungdomar än att sitta på lunarstorm i.a.f.

Om man sen är av åsikten att forumet är stökigt, gå in i dina foruminställningar och ta bort det du inte vill läsa om. Vill du slippa småttingarnas studsmattefilmer, fine, slå av studsmatteforumet från dina inställningar. Är du trött på alla gamla gubbar som skriver så tråkigt? Slå då av toppturs och friåkningsforumet.
Tycker man att det skrivs för lite kul här så kan man kanske själv dra igång en intressant diskussion.

Jag tror inte att man ska försöka rätta in freeridemedlemmarna i ett led där alla ska vara en stor familj och tycka loikadant. Alla är vi olika, och det måste alla respektera.
Fan alla kommer med så bra rgument hela tiden så ja gmåste ändra min åsikt hela tiden. just nu ligger nojlas på första plats! Big up´s to you!

Roger talar!
Nojlas sa:

Jag håller fullständigt med om att mångfalden på freeride inte ska tas bort. Det är därför denna sida är så bra. Att oavsett vilken "diciplin" man tillhör kunna stälal en fråga och få en relativt bra svar. Såklart kan man få sålla bort vissa svar, men fortfarande bra.

Men kan säga direkt att svenska måste bli bättre!
Som någon sa har de flesta här inne grundläggande kunskap i den svenska språken och dess grammatik. Problemet att de flest är så osäkra och vill hävda och visa sig på något sätt, vilket ofta resulterar i meningslösa och oläsliga inlägg. Vad säger liksom en svar som "fett", "niiiiice" och "gryyyymt"? Är det inte bättre att man har en någolunda bra grundtanken vad man vill uppnå med sitt svar?
Dessutom handlar det inte alltid om små stavfel, och att särskriva vissa saker ger meningen en hel ny betydelse. Att bara ta 5 min extra på sig och korrektläsa sin text lite så skulle hela forumets nivå öka markant.

// Christoffer

edit: försökte göra det lite mer lättläsligt

Senast ändrad:
Roger talar!
jag kan bara säga en sak åt detta, om något stör dig, ignorera det!
Håller dock med dig om att folk måste lära sig ta skit på denna sida, så fort någon lägger en 1a på en bild så går "bilduppläggaren" in på den andras sida och lägger 1or på alla bilder.

Senast ändrad:
Roger talar!
Altså, fär det första:
Angående språket. Om du vill att språket ska vara så perfekt, så tror jag inte Sverige är något land för dig!
Tänk på det varje dag så använder folk slang och olika "sämmre" uttryck.
Sen så skulle jag grattulera dig om du kan hitta ett forum där språket stämmer helt korrekt, grammatiskt såväl som rätt stavat.

Sen så skriver du om "Ghetto" stilen på språket. Om du tar med dig en filmkamera till backen en vanlig vinterdag åker till parken och filmar under hela dagen, sen visar du upp för mig att ingen som åker där har använt sig av "Ghetto" ord så ska jag ge dej en stor kyss, för de kommer aldrig hända. Varför ändra på vårt sätt att uttrycka oss bara för att det är ett forum?

För det andra, ålder:
Om alla som skulle vara medlem här skulle vara låt oss säga 16+ så hade det här troligetvis varit skidvärldens tråkigaste sida. Skönt med lite kids som även om dom inte stavar så bra kan ge en ett leende i vardagen, iform av bilder, filmer eller kanske bara en skön kommentar.

Näe kanske du helt enekelt skulle ta med dig alla andra gnällspikar här och skapa ett Freeirde forum för svensk språkiga tråkiga vardasmänniskor..

För det sissta: Gah sommnade efter halva texten.

Roger talar!
The_moose sa:
Altså, fär det första:
Angående språket. Om du vill att språket ska vara så perfekt, så tror jag inte Sverige är något land för dig!
Tänk på det varje dag så använder folk slang och olika "sämmre" uttryck.
Sen så skulle jag grattulera dig om du kan hitta ett forum där språket stämmer helt korrekt, grammatiskt såväl som rätt stavat.

Sen så skriver du om "Ghetto" stilen på språket. Om du tar med dig en filmkamera till backen en vanlig vinterdag åker till parken och filmar under hela dagen, sen visar du upp för mig att ingen som åker där har använt sig av "Ghetto" ord så ska jag ge dej en stor kyss, för de kommer aldrig hända. Varför ändra på vårt sätt att uttrycka oss bara för att det är ett forum?

För det andra, ålder:
Om alla som skulle vara medlem här skulle vara låt oss säga 16+ så hade det här troligetvis varit skidvärldens tråkigaste sida. Skönt med lite kids som även om dom inte stavar så bra kan ge en ett leende i vardagen, iform av bilder, filmer eller kanske bara en skön kommentar.

Näe kanske du helt enekelt skulle ta med dig alla andra gnällspikar här och skapa ett Freeirde forum för svensk språkiga tråkiga vardasmänniskor..

För det sissta: Gah sommnade efter halva texten.
Hur mycket tid la du ner för skriva detta inlägg? 30 sek? Inser du inte att ett ostrukturerat inlägg enbart förvirrar och blri omöjligt att läsa?
Det handlar INTE om att få ett perfekt språk i forumet. Du får gärna använda dig av slang i viss mån, men när upplägget för texten är ostrukturet blir man bara förvirrad! Istället för att lätt kunna förstå din text och se din ståndpunkt i frågan måste man sitta dechiffrera din text. Handlar enbart att göra allt mer överskådligt!

Roger talar!
Japaner sa:
Nojlas sa:

Fan alla kommer med så bra rgument hela tiden så ja gmåste ändra min åsikt hela tiden. just nu ligger nojlas på första plats! Big up´s to you!
Japaner sa:
Nojlas sa:

Håller med till fullo det som nojlas har skrivit. Det intressanta är hur du har kunnat få reda på så mycket information under bara 2dagar som du har varit medlem här.

Barn är vår tid, som Nationalteatern säger. Låt dom lägga upp sina filmer och inlägg i forumet, rätta dem ifall de skriver fel. Ge dom bra eller dålig kritik på en film. Jag lovar dig ifall du/ni hjälper dem med stavning med mera, så gör dom bättre nästa gång. Stäng ner bara den delen av forumet du inte vill ha så löser sig resten själv.

peace

Roger talar!
AdrenalineJunkie sa:
Huggybear sa:
bläää. äckliga roger är bigair i ny skepnad.
I så fall har han vuxit på sig en hel del! Han påpekar ju intressanta och aktuella problem här på freeride.
knappast. att personer som fortfarande går i grundskolan har problem med svenskan är långt ifrån intressant enligt mig. sen när skriver varenda 14åring korrekt? och sen när är freeride en skola som kräver fullständigt korrekt grammatik vid varenda tillfälle? alla bara gnäller nu för tiden. om det stör er så mycket så kan ni lämna denna sida, allt kan inte vara perfekt.

Roger talar!
Huggybear sa:
AdrenalineJunkie sa:
Huggybear sa:
bläää. äckliga roger är bigair i ny skepnad.
I så fall har han vuxit på sig en hel del! Han påpekar ju intressanta och aktuella problem här på freeride.
knappast. att personer som fortfarande går i grundskolan har problem med svenskan är långt ifrån intressant enligt mig. sen när skriver varenda 14åring korrekt? och sen när är freeride en skola som kräver fullständigt korrekt grammatik vid varenda tillfälle? alla bara gnäller nu för tiden. om det stör er så mycket så kan ni lämna denna sida, allt kan inte vara perfekt.
Åldern är betyder inte alltid (men i många fall) att man inte kan skriva. Man ska bedömma personen inte åldern.
Något som du tydligen förstår är att:
AdrenalineJunkie sa:
Det handlar INTE om att få ett perfekt språk i forumet.
Det handlar helt enkelt om grundläggande kunskaper i svenska språket. Om alla tänker igenom sitt inlägg, som du tydligen gjort, blir allt mycket bättre!
Och slutligen varför ska jag lämna sidan? Jag tycker om detta forum, men vill endast komma med konstruktiv kritik som gör forumet bättre. Om någon hade t.ex. sagt att man ska ha almenacka för var man håller hus under säsongen (det är jsut en tråd om detta), hade du knappast reagerat va?

Roger talar!
Bra skrivet men du skulle spenderat mer tid till att skriva tråden. Det känns som att det är mest känslor som kommer ut, ingen struktur.

Roger talar!
Denna tråden leder ingenvart, det som leder någonvart är regleringar. Att stänga ute den stora mängden "ghettokids" (skrattar högt) som infinner sig på denna sida kommer leda till en minskad lönsamhet för Johan och det är såklart inte intressant. Bara att inse att snorungarna kommer vara kvar, take it or leave it.

Roger talar!
Mr_Skoglund sa:
Denna tråden leder ingenvart, det som leder någonvart är regleringar. Att stänga ute den stora mängden "ghettokids" (skrattar högt) som infinner sig på denna sida kommer leda till en minskad lönsamhet för Johan och det är såklart inte intressant. Bara att inse att snorungarna kommer vara kvar, take it or leave it.
Att stänga ute den mindre skaran "skitgubbar" (skrattar inte fullt så högt) skulle däremot inte påverka så mycket och är därför mycket intressant. Därför bör ni avlägsna er, eller åtminstonde ert hat mot oss yngre, ni är knappast bättre för att ni levt längre, take it or leave it.

Roger talar!
ALXX sa:
Deespin sa:
Och svenska språket misshandlas inte bara, utan det våldtas på samma gång. Många som skriver helt oläsliga texter med stavfel och utan punkter med massa förkortningar. Det blir svårt att läsa.
Du menar alltså att tex. en fjortonåring på freeride som stavar lite halvtaskigt slår det svenska språket och har oömsesidigt sex med det?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Men OT nu då, jag tycker att Roger hackar ner på oss ungdomar, är jag ensam? Jag tror inte det, För nog går folk på sina svenskalektioner, jag har vänner som går på sina lektioner och anstränger sig.. men dom kan ändå inte stava ALLA ord rätt.. och vem vet? Vissa här kanske har skidåkning som ett sätt att strunta i allt annat och bara koppla av... då vill man inte att nån ska hacka ner på en, för dom kanske har svårt i skolan eller privatlivet.. Jag är själv 14 år och jag tycker inte att forumet är dåligt, nu kommer säkert nån som är minst 5 år äldre än mig tillrättavisa mig, men nästan alla som är 13+ på forumet är jätte snälla.. Om man frågar tex hur man gör ett trick så får man bra respons osv, dock så tycker jag att alla gubbar på forumet och i riktiga livet ger en sämre atmosfär.. dom klagar på våran svenska.. dom klagar på när vi bygger ett hopp i en backe.. dom gillar inte när vi kanske latjar i liftkön me våra kompisar.. det är så ungdomar är. Ni latjade säkert med varran när ni var tonåringar.. och visst hade säkert många av er problem i skolan då? Hur mkt gillade ni när nån gubbe hackade ner på eran svenska på eran tid? Och som någon sa, kidzen är framtiden äv skidåkning, för ni gamla får sämre knän och sånt. Stackars er :( Men life is life.. så skit i det här och sluta hacka ner på varandra!!

Peace Out!! Jag menar det!

Edit: Vilka av oss tonåringar håller med mig?! Rise Against!

Senast ändrad:
Roger talar!
Huggybear har inte fattat att vi äldre inte hatar honom utan vi hatar som jag skriver i tidigare inlägg den effekt han och alla andra snorungar har på forumet.

Vad han dock har rätt i (ironiskt) är ju att vi äldre som nu är i minoritet bör lämna forumet om det inte passar oss längre, I USA har de varit något humanare och satt de som var där först, indianerna i reservat. Därför efterlyser jag återigen ett reservat för folk över 20 här på freeride som vill ha ut andra saker av skidåkningen än att berätta för alla andra att vi var först med att kommentera ett inlägg eller bild!

JOHAN - Går det att fixa?

//Fredrik

Roger talar!
George_Hagi sa:
Huggybear har inte fattat att vi äldre inte hatar honom utan vi hatar som jag skriver i tidigare inlägg den effekt han och alla andra snorungar har på forumet.

Vad han dock har rätt i (ironiskt) är ju att vi äldre som nu är i minoritet bör lämna forumet om det inte passar oss längre, I USA har de varit något humanare och satt de som var där först, indianerna i reservat. Därför efterlyser jag återigen ett reservat för folk över 20 här på freeride som vill ha ut andra saker av skidåkningen än att berätta för alla andra att vi var först med att kommentera ett inlägg eller bild!

//Fredrik
Jasså du, lille Georgi, så du menar att det är skillnad på att hata oss "snorungar" och på att hata det vi gör? Nja, skulle inte tro det. och det känns som att ordet snorungar bara stärker teorin att ni faktiskt hatar oss och tror att ni är bättre än oss endast pga att ni är äldre än oss. Dessutom passar de själva ordet inte särskilt bra in eftersom jag knappast tror att jag är snorigare än dig.

Jag skulle gärna vilja ha en bra förklaring på vad som gör dig bättre än mig, är det för att du är äldre och redan har ångest inför pensionen? Är det för att du som 28åring redan längtar tillbaka till tonåren, det kanske rent av är svartsjuka? Eller är det kanske så att du bara är otroligt irriterad över hur stela lederna börjar bli och du vet inte hur du ska få ur dig denna ilska?

Hur som helst är du knappast en bättre person än mig enbart för att du är äldre, och det faktum att du är cirkus 10 år äldre än mig gör dig knappast automatiskt bättre i svenska än mig. Du kanske inte gillar det vi gör forumet till, men om jag säger att jag inte gillar det DU gör forumet till, vad säger du då? Att det inte spelar någon roll vad jag tycker eftersom att jag inte ens gått ut gymnasiet? Skulle tro att du tänker på något liknande sätt, eftersom du verkar tro att man rankas högre enbart för att du är född tidigare än mig.

Ni äldre bör sluta gnälla över att ni inte tycker om vad vi yngre gör, vi gillar inte vad ni gör, men gnäller vi om det? NJIIIIEET! Men i och för sig, det brukar ju vara så att ni gamla människor blir lite gnälliga på ålderns höst.

Roger talar!
Huggybear sa:
George_Hagi sa:

//Fredrik
Jasså du, lille Georgi, så du menar att det är skillnad på att hata oss "snorungar" och på att hata det vi gör? Nja, skulle inte tro det. och det känns som att ordet snorungar bara stärker teorin att ni faktiskt hatar oss och tror att ni är bättre än oss endast pga att ni är äldre än oss. Dessutom passar de själva ordet inte särskilt bra in eftersom jag knappast tror att jag är snorigare än dig.

Jag skulle gärna vilja ha en bra förklaring på vad som gör dig bättre än mig, är det för att du är äldre och redan har ångest inför pensionen? Är det för att du som 28åring redan längtar tillbaka till tonåren, det kanske rent av är svartsjuka? Eller är det kanske så att du bara är otroligt irriterad över hur stela lederna börjar bli och du vet inte hur du ska få ur dig denna ilska?

Hur som helst är du knappast en bättre person än mig enbart för att du är äldre, och det faktum att du är cirkus 10 år äldre än mig gör dig knappast automatiskt bättre i svenska än mig. Du kanske inte gillar det vi gör forumet till, men om jag säger att jag inte gillar det DU gör forumet till, vad säger du då? Att det inte spelar någon roll vad jag tycker eftersom att jag inte ens gått ut gymnasiet? Skulle tro att du tänker på något liknande sätt, eftersom du verkar tro att man rankas högre enbart för att du är född tidigare än mig.

Ni äldre bör sluta gnälla över att ni inte tycker om vad vi yngre gör, vi gillar inte vad ni gör, men gnäller vi om det? NJIIIIEET! Men i och för sig, det brukar ju vara så att ni gamla människor blir lite gnälliga på ålderns höst.
Ja Huggy, jag menar att det är stor skillnad på att hata en person och att hata något samma person står för eller gör. I den frågan får vi nog helt enkelt vara oense. Att jag använder ordet "snorungar" är enbart en fortsättning på den ton du själv var med om att anlägga när du skrev "skitgubbar" i tidigare inlägg. Vem av oss som är snorigast skulle jag gissa på är den som oftast är förkyld av oss, vilket är en helt annan diskussion.

Jag har heller ingen förklaring till att jag skulle vara bättre än dig, för det tror jag inte. Du kanske kan berätta var jag skrivit det, läste igenom mina inlägg i denna tråd och hittade inget. Däremot hävdar jag att jag har mer erfarenhet och mer information att dela med mig av än vad du har, vilket är naturligt eftersom jag är 10 år äldre än du. Jag vill också ha ett ställe där jag kan dela med mig av min och få nytta av andras kunskap gällande skidåkning. Förut var Freeride ett sådant ställe, men inte nu längre och det anser jag är bl a tack vare de personer jag kallar "snorungar". Därför kom jag med ett konstruktivt förslag till att åter göra freeride till ett sådant ställe som jag vill ha det, och på samma gång fortsätta vara ett ställe för Er som undrar hur mycket en öl kostar i chamonix.

Resten av ditt inlägg med funderingar om mina leder och ilska mm kunde jag lika gärna låta bli att kommentera. Men när du själv blir 10 år äldre så kommer du nog inse att det finns mycket kul att göra som inte går när du är 18 och fortfarande går i gymnasiet.

Till sist så om du tänker efter så skulle ju mitt förslag vara bra även för dig, du skulle ju slippa läsa och engagera dig i sådana här inlägg, när du sen växer upp är du välkommen över på andra sidan.

// Fredrik

Roger talar!
Jag orkar inte citera ovanstående inlägg eftersom det tar onödig plats. Men jag kan svara på det att när jag säger att du anser att du är bättre än oss kan jag medge att jag generaliserar ganska grovt. Men den större skaran äv de äldre, som cederholm så fint uttryckte det, dryper av självbelåtenhet och överlägsenhet. Varför? Jo, just därför att dessa personer är äldre och anser då att de är mycket bättre än oss yngre. Till er vill jag bara ställa en fråga, var ni helt värdelösa snorungar för 10-20 år sedan? Vi kan lämna den punkten för tillfället eftersom jag kan hålla på i evigheter.

Men till det jag sa tidigare och det jag fortfarande anser är att ni äldre gnäller så OTROLIGT mycket mer än oss yngre. Ni gnäller över hur vi beter oss och hur vi förstör "ert" forum. Men säger vi hur mycket vi avskyr det ni gör? Nej, trots att ni är äckligt irriterande vid vissa tillfällen. Inse att vi är här för att stanna och att vi är som vi är, ni kommer knappast bli av med oss.

Roger talar!
OK Huggy, vi kan lägga ner diskussionen, min ide om uppdelning av freeride kommer säkerligen aldrig att bli verklighet.

Kan slutligen bara konstatera att jag inte håller med dig om att alpinbutiks inlägg skulle vara årets kommentar.

// Fredrik

Roger talar!
Jag tycker att diskussionen i den här tråden har blivit en aning missriktad. Det handlar inte om de gamla mot dem yngre utan om förnuftiga människor mot smurfar.

Jag tillhör själv de yngre här på forumet, är ännu inte tjugo år fyllda men är trots det, oftast, vettig nog att visa respekt.

Det är det som det hela handlar om, att inte klanka ner på andra( i onödan, ska sägas, ibland är det nödvändigt.), att kolla igenom sina inlägg och försöka få struktur på dem. Det handlar inte om att stava allt rätt, eller att ha en perfekt grammatik, det handlar om att få det läsvärt och intressant, vilket inte på något sätt är samma sak som förståeligt.

Roger talar!
I ett sånt här läge ska man nog börja fundera på vad freeride skapades för. Skapades freeride för gamla gubbar som röker pipa eller ungdomar som vill ha kul och dela med sig med sina bilder och filmer?

Senast ändrad:
Roger talar!
Helt seriöst Roger och mille eller vad du nu hette. den enda ni gör eller snarare Roger gör är att starta det han själv tydligen ville förhindra. det klagas och klagas på språket och allt möjligt mkt har du rätt i men mycket har du fel i. det är ju du själv som bidragit till en osämja här på freeride enbart med ditt så galanta inlägg. men det är väl du för cynisk till för att fatta själv. och lite mer vett kan man väl begära från er äldre än att dra igång nåt ni själva vill förhindra

//Mcan

Roger talar!
Milton_swe sa:
n0m1z sa:
De är ju kidsen som är freerides framtid.. kidsen håller freeride vid liv.
Det kan man tycka ja. Men så är det tyvärr inte.
Med "kidzens" kompetens har inte freeride någon framtid.
Alla småbarn är dumma, men tyvärr hamnade dom allra dummaste på freeride, vilket jag och roger nu försöker rätta till.

//Mille
Alla småbarn är inte dumma. Dom som tävlar i sverige smartaste barn kan jag lova är mer allmän bildade än dig. Så chilla lite va. Men ja håller med till 100% annars.

Se till att ni gör något med småbarnen som berätta för dom hur de ska göra osv. Inte bara stänga ute dom från sidan. Men det skulle ni aldrig få för er va? Hoppas det. Utan kidsen är freerides framtid mörk säger jag. För när alla old-schoolers "försvinner", vilka ska då ta över? Fråga er själva det. Se till att sköta detta snyggt nu!

Roger talar!
Shawty sa:
Milton_swe sa:
n0m1z sa:
De är ju kidsen som är freerides framtid.. kidsen håller freeride vid liv.
Det kan man tycka ja. Men så är det tyvärr inte.
Med "kidzens" kompetens har inte freeride någon framtid.
Alla småbarn är dumma, men tyvärr hamnade dom allra dummaste på freeride, vilket jag och roger nu försöker rätta till.

//Mille
Alla småbarn är inte dumma. Dom som tävlar i sverige smartaste barn kan jag lova är mer allmän bildade än dig. Så chilla lite va. Men ja håller med till 100% annars.

Se till att ni gör något med småbarnen som berätta för dom hur de ska göra osv. Inte bara stänga ute dom från sidan. Men det skulle ni aldrig få för er va? Hoppas det. Utan kidsen är freerides framtid mörk säger jag. För när alla old-schoolers "försvinner", vilka ska då ta över? Fråga er själva det. Se till att sköta detta snyggt nu!
Om alla kidz skulle försvinna så skulle det bara va roger och milton och en glad skara på 3 personer till kvar på freeride. Är det verkligen det ni vill? Tydligen verkar det så. Om ni vill vara ifred så lämna freeride och börja eran egen hemsida veteran freeride för 45+

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp