George_Hagi sa:
Huggybear har inte fattat att vi äldre inte hatar honom utan vi hatar som jag skriver i tidigare inlägg den effekt han och alla andra snorungar har på forumet.
Vad han dock har rätt i (ironiskt) är ju att vi äldre som nu är i minoritet bör lämna forumet om det inte passar oss längre, I USA har de varit något humanare och satt de som var där först, indianerna i reservat. Därför efterlyser jag återigen ett reservat för folk över 20 här på freeride som vill ha ut andra saker av skidåkningen än att berätta för alla andra att vi var först med att kommentera ett inlägg eller bild!
JOHAN - Går det att fixa?
//Fredrik
Jasså du, lille Georgi, så du menar att det är skillnad på att hata oss "snorungar" och på att hata det vi gör? Nja, skulle inte tro det. och det känns som att ordet snorungar bara stärker teorin att ni faktiskt hatar oss och tror att ni är bättre än oss endast pga att ni är äldre än oss. Dessutom passar de själva ordet inte särskilt bra in eftersom jag knappast tror att jag är snorigare än dig.
Jag skulle gärna vilja ha en bra förklaring på vad som gör dig bättre än mig, är det för att du är äldre och redan har ångest inför pensionen? Är det för att du som 28åring redan längtar tillbaka till tonåren, det kanske rent av är svartsjuka? Eller är det kanske så att du bara är otroligt irriterad över hur stela lederna börjar bli och du vet inte hur du ska få ur dig denna ilska?
Hur som helst är du knappast en bättre person än mig enbart för att du är äldre, och det faktum att du är cirkus 10 år äldre än mig gör dig knappast automatiskt bättre i svenska än mig. Du kanske inte gillar det vi gör forumet till, men om jag säger att jag inte gillar det DU gör forumet till, vad säger du då? Att det inte spelar någon roll vad jag tycker eftersom att jag inte ens gått ut gymnasiet? Skulle tro att du tänker på något liknande sätt, eftersom du verkar tro att man rankas högre enbart för att du är född tidigare än mig.
Ni äldre bör sluta gnälla över att ni inte tycker om vad vi yngre gör, vi gillar inte vad ni gör, men gnäller vi om det? NJIIIIEET! Men i och för sig, det brukar ju vara så att ni gamla människor blir lite gnälliga på ålderns höst.