Romme el Kungsberget?

Elveeen

Ny medlem
Romme el Kungsberget?
HeLlO!

Vi e ett par stycken som tänkte ta en dagstur med buss från Stockholm till antingen Romme eller Kungsberget. Eventuellt Bjursås också men har hört att det ska vara lite dåligt där.
Så ge oss lite tips nu, kungsberget eller romme?! Kanske kan nån som nyss varit där berätta lite om snöförhållandena etc?

Ha så gott!
/nojjus

Romme el Kungsberget?
jag var i kungsberget i onsdags och då vare inge vidare, bara 2 halvisiga backar öppna. dock va det väldigt trevligt att glida nerför dom avstängda/opistade backarna där det fanns en massa orörd snö att köra sönder. enligt skidguiden.se och snorapporten.nu har det kommit ett par dm nysnö och igår va 5 backar öppna.

// Axner

Romme el Kungsberget?
Jag är från falun och har åkte 10 säsonger i bjurs och 2 st i romme. Åker du snowboard ska du till bjurs, åker du slalom ska du till romme! så enkelt är det! Längre backar i romme men flacka på slutet. Bjursås har nästan alla backar öppna medans romme inte har det. Mycket natursnö i bjurs, var där igår och det var 30 cm puder. Snowboardlandet kommer att öppnas inom ett par dagar. Backarna är inte isiga...fast bra underlag

Romme el Kungsberget?
Var i Romme igår och alla backar utom tre, och alla liftar var öppna.
Tycker man om att åka på "snökanons-kullar" kunde man även åka i de tre stängda backarna.
Vi hade iallafall riktigt kul hela dagen, så jag rekomenderar Romme.

/ Kecke

Romme el Kungsberget?
Enligt rommes hemsida så ska alla nedfarterna vara öppna? Vi åker upp ett gäng från Västerås på Torsdag.
Ride on!

/Sami (Nöjd ägare av en ny K2:a)

Tillbaka
Topp