Romme park?

patriknorling

Ny medlem
Romme park?
jag ska troligen upp i helgen till Romme och jag undrar om det är någon som vet om det finns nån park där än? . Också om dom kommmer bygga någon bra park i år för man kan ju inte säga att den förra var bra:)

Romme park?
...för att hans föräldrar bestämmer resan och han får vara glad över att ens få följa.
Nej men allvarligt, jag tror dom har något litet skutt. Var där för ca 4 år sedan, då hade dom ett rejält big-jump, liten corner + endel annat smått. Borde ju ha utvecklats tills nu, men nog har dom ju iallafall ett big-jump.

Romme park?
En polare var där i lördags och då hade dom ingenting förutom ett litet hopp som några hade byggt själv. Det lär säkert ta ett tag innan de har shapat ihop till en park men i år borde det gå snabbare iom att de har så mkt snö..

Romme park?
Var i Romme i lördags och åkte. 2 backar öppna(om man inte räknar barnbacken). Den snö som fanns var som tuggummi med isklumpar i!
Det fanns ett litet skutt på baksidan som någon hade skottat dit själv.

Men om du nu vill ha ett hopp så räkna med att ta med en spade och bygg ett själv!

Romme park?
Freerideberra har rätt jag ska dit med föräldrarna pappa tycker det är skönare och svårare backar i romme än i kungsberget. Men på fredag ska dom ju öppna den nya delen och då kanske dom bygg hopp förra året tror jag det fanns 3 små röda hopp och 3 små och en väldigt dålig box.

Romme park?
Rommes park är riktigt usel. har två skit kassa boxar och några sönder hoppade hopp.
Men det kan ju va kul de me:)

Romme park?
Enligt en borlängebo som jag pratade med så ville Romme inte ha någon park ens om dom byggde den åt dom. Dom tykte att dom fick dit tillräckligt med folk ändå.

Romme park?
Romme alpin, sluta... Till och med Granberget (i Leksand) har bättre park än romme.
Granis har ingen park just nu men förra året, i februari, så hade de en park som gick från toppen av berget ända ner till barnliften + en riktig halfpipe!

Romme park?
Fan illa att de inte lägger lite krut på att bygga en bra park. Söder om sälen så är det ju faktist sveriges största anläggning och i år så är ju Romme ännu större med tanke på den nya toppen. De borde ju lätt ha resurser och det finns säkert en sjö med grymma byggare i närheten som de kunde ge ansvaret.
Hade sett fram emot en dag i Romme till helgen men så läste jag att Säfsen öppnar sin stora park redan i dag så det blir det istället, synd bara att backarna är kortare och flackare där men man kan inte få allt.

WAAAR Romme ge oss bräd och skidskuttare en PARK!!!

info om parkbyggandet i säfsen:
http://safsen.se/blogg.asp

Romme park?
Varför dissa Rommealpin så totalt, Citat lassiter ".. tror nog ägarn knarkar..." bara för att dom inte har en park ??

Vill man skutta runt i en park så är det ju bara att åka dit där det finns en park, som Andy B säger "åk till Kungsberget"

Hej hopp
Go Jul

Romme park?
hört rykten om att nybroberget(5km från romme) ska fixa hyfsad park denna sesong. 100kr för dagskort. Åk dit då slipper man stödja Funke

Romme park?
pistcarwer sa:
Varför dissa Rommealpin så totalt, Citat lassiter ".. tror nog ägarn knarkar..." bara för att dom inte har en park ??

Vill man skutta runt i en park så är det ju bara att åka dit där det finns en park, som Andy B säger "åk till Kungsberget"

Hej hopp
Go Jul
för att rommes andra backar är i följande gradering:

alla bakcar dom markerat:

svart = röd
röd = blå
blå = grön
grön = platt totalt!

till vänster ser ni deras markering och till höger efter lika med tecknet är den verkliga graderingen

plus att backarna är typ 20 m långa

viva kungsberget!

Romme park?
bodenis sa:
pistcarwer sa:

Hej hopp
Go Jul
för att rommes andra backar är i följande gradering:

alla bakcar dom markerat:

svart = röd
röd = blå
blå = grön
grön = platt totalt!

till vänster ser ni deras markering och till höger efter lika med tecknet är den verkliga graderingen

plus att backarna är typ 20 m långa

viva kungsberget!
så jälva kortaär backarna ändå inte.. betydligt längre än sälens iaf..

Romme park?
alwaysCrash sa:
så jälva kortaär backarna ändå inte.. betydligt längre än sälens iaf..
betydligt längre än sälen är väl en ganska kraftig överdrift... har även svårt att tro att kungsbergets backar är så mykcet fetare.

Romme park?
jag var där förra året och då hade dom en park men parken sög hoppen var små och det fanns inte en enda bra railer=(

Romme park?
med railer antar jag att du menar en parklirare som åker på rails? eller? har jag missförstått nåt?
lol

Romme park?
Jag har inte varit i romme på 4-5 år nu så jag kan inte säga så mycket om stället.
Men jag va i kungsberget igår och det var helt okej. lite korta backar, isigt. Men va förväntar man sig av 4-5 plus grader. Men jag är förvånad över att dem hade skrapat ihop till en liten hörna med 4-5 rails och två halv stora kickar så tidigt på säsongen. så jag skulle dra till kungsberget om jag var du.

Romme park?
kan bekräfta från en annan borlängebo att rommeägaren inte alls är förtjust i hoppkulturen och undviker därför att bygga parker.

Romme park?
så fucking sämst, min skola har dragit till kungsberget varje vinter en gång o sen i 9.an till idre, förra året fick niorna inte åka till idre, men fick åka till kungsberget, nu har våran idrottslärare fått för säg att vi ska till romme för dom "har byggt ut så mkt bättre nu" o då kom ja med svaret, men kungsberget har park, hon bah aha vi ska till romme, så fucking sämst hatare.

Romme park?
INGEN park iår, och det var ingen förra året heller bara några små töntiga gupp, sen så har dem inte fått upp något litet gupp än.

Romme park?
vari ligger tyvärret i det faktum att du tror att de kommer ha en park inom några år?
det låter väl bra. de har bra liftkapacitet, skapar de bara en park så kan det bli bra.
eller?

Romme park?
äckliga romme har dem ingenting alls???? ska dit med skolan för fan.. Då är ju till och med väsjöbacken bättre. lätt att man skolkar då och drar till väsjö istället.

Romme park?
romme har inte nån park än det ända som fanns när jag var där var ett hopp som nån hade bykt skälv.

Romme park?
romme har ingen park......... har åkt med skolan till kungsberget varje år (finfin park) men nu ska dom jävlarna byta till romme.... :(

Senast ändrad:
Romme park?
Romme Alpin lever på skolklasser och anpassar sig förmodligen också efter det. Majoriteten av eleverna som åker upp med sin skola har aldrig stått på ett par skidor mer en 4-5 gånger tidigare. Förmodligen är de här personerna är så dumma att de istället för att hyra skidor hyr blades istället, för att "det är coolt"...

Då är frågan hur många personer per skolbuss är erfarna skid- snowboardåkare? Chansar på att det är ett snitt på max 30%. Efter det kan vi fråga oss hur många av de här erfarna skidåkarna som är intresserad av parkåkning? Då kanske snittet sjunker till 10-15%. En vanlig buss tar c:a 50 personer och om mina gissningar på antal procent stämmer så är det 5 parkåkare per buss.

Om jag kollar på min egen skola som åker upp med 3-4 bussar en dag varje år så kan jag säga att det är max 5 personer totalt i alla bussar som är erfarna jibbers. Så siffran varierar säkert.

Siffran för antal elever som vill åka i park blir alltså ganska liten OM man ser till skolklasser, och som jag skrev tidigare så är det just skolklasser Romme lever på. Självklart ser Romme därför ingen anledning att ha en park.

Öj, nu blev det långt det här. De e bar' å åk

Romme park?
det va riktigt sjuka hopp förra året som gick i princip rakt upp så parken är inte mycket att räkna med.. men fan, va lite pro och hitta "naturliga" hopp! om de går i romme..? ajjah Go Wit da Flow geeks

Tillbaka
Topp