Roomie Verbier 2011/2012 Sökes

ellenr

Medlem
Hej!
Vi är två tjejer från Göteborg och Stockholm, 19 och 21, som drar tillbaka till paradiset efter vår första säsong förra vintern. Vi har kirrat en lägenhet, för er som känner till Verbier ligger den precis bakom Farinet, för er andra fett centralt. Det är en 2:a med en säng i varje rum, kök, nyrenoverat badrum med golvvärme och 8 meter southfacing balkong dit solen når ca 10.41. Vi letar efter en tredje rumskamrat som får en egen säng och gött häng i 5 månader! Kontraktet är redan påskrivet och första betalningen gjord. Priset för hela säsongen, 28 november - 28 april, är 15,500 franc + deposition 1000 fr. Detta delas givetvis på tre och betalningen är uppdelad i mindre summor under säsongen. Om detta låter intressant (vilket det är, herregud bästa lägenheten precis bakom Casbah halliri!) så kontakta mig eller HannaO!

Vi räknar dagarna!
FRED&KÄRLEK

Senast ändrad:
Hej! Det låter intressant men ganska dyrt. Får man fråga vad er budget är om ni har en sådan, ungefär hur mycket ni gjorde av med förra säsongen. Har ni tänkt jobba och i så fall är det lätt att få jobb i Verbier?

Vår lägenhet är inte den billigaste som går att hitta, men är definitivt till ett normalpris. En kvadratmeter i Verpan kostar men är så värt det. Jag gjorde väl av med ca 7000 i månaden förra säsongen, jobbade heltid på bar och levde på min dricks. Sen beror det ju på om man köper utrustning osv, jag höll inte direkt i pengarna. Antar att man kan käka burkmat och sånt, men aa. Om man kan franska underlättar det för att få jobb, iaf i butik och lokala barer. Det bästa är att åka ner tidigare och söka om man inte har kontakter!! Jag kommer jobba butik i vinter, lär bli annorlunda men bättre för hälsan!

Vi har fortfarande en plats ledig för den som är intresserad, men inte allt för länge till... Gör din röst hörd!

Hej hej hej! har ni hittat någon roomie än? annars är jag lite sugen! 19-årig tjej från göteborg här! har aldrig varit i verbier men det låter ju inte helt fel! :D hör av er om ni vill ha mej! :P
kram sofia

Tjenare! Skickade iväg ett PM till HannaO med en liten story om vem jag är.
Kan säga att jag är ruskigt sugen på att åka! :D

Hej!!! Vi är två tjejer, 20 år som ska ner i januari till april och söker boende. Vi är hemskt intresserade och kan tänka oss att dela säng! Funkar det för er? Isf kontakta mig asap!!!!!

Tillbaka
Topp