rossignol 9s worldcup!

Marre80

Ny medlem
rossignol 9s worldcup!
Har fått ett par rossignol 9s worlcup av en polare från 2006 tror jag..165 cm långa.. Någom som vet om de är en bra skida? eller ska jag satsa på köpa ett par nya? jag är en medel åkare:) tack på förhand

Senast ändrad:
rossignol 9s worldcup!
Detta ar en s k slalomcarver, sannolikt inte en renrasig raceskida utan en s k butiksracer. 9S ligger i det hogre kvaltets- och prestandasegmentet, d v s bra uppbyggnad. Sidokarningsradie ca 12-13 m, d v s den svanger mycket. Den ska akas med modern carvingteknik, men klarar sannolikt att hasakas ocksa, men rikerar att bli lite instabil da, mest p g a den korta langden. Helt naturligt ar den ratt vardelos i offpisten (for kort, for smal)

Den viktigaste ar dock att kanterna ar vassa. Korta slalomcarvers med sloa kanter ar en styggelse!

Om dom inte ar helt slutkorda sa kan du ha mycket kul pa dom. Jag sager, lamna in dom pa slipning och kor!

/Ace_DG

Senast ändrad:
rossignol 9s worldcup!
Tack så mycket för svar:) dom är nyslipade:) provade ett par head super shape i helgen som va. Med 11 sväng radie.. Dom va otroligt sköna att åka på. Hoppas rossignol är lika goa...

Tillbaka
Topp