Rossignol B2

Tobbe18

Ny medlem
Rossignol B2
Jag har funderat ett tag på att köpa Ross B2. Jag är 180 lång och 65 kg lätt. Därför tror jag B2 passar bra för de är väl rätt mjuka. Har även tittat på Head monster 70. Men de är väl lite hårda för min vikt.

Har någon en kommentar kring detta eller tips på annan skida jag ska köpa eller om B2 är ett bra köp för en kille som åker över hela berget, dock inte så intresserad av hopp.

Rossignol B2
Hej vid skidtestet i Åre i helgen var vi flera som tyckte mycket om Scott Astec? I 180 är dom 78 under foten
Betydligt trevligare än Ross B2 som känns alldeles för dämpai tji åkglädje.

Rossignol B2
Jag är lika lång och tung som du. Letade också efter ett par skidor för hela berget. För mig blev det salomon pocket rocket. Jag har inte testat dom än, men greppet i isiga pister ska tydligen inte vara så bra. Om du inte är det minsta intresserad av att hoppa så är ju även twintippen onödig. Men dom köpte jag i alla fall och jag tror inte att jag kommer få anledning att ångra mig.

Rossignol B2
Från en Tobbe till en annan:

Jag gillade inte Ross Bandit XX som väl är föregångaren till B2. Stum, tråkig, träig och inte direkt följsam. Samtidigt sjukt instabil i pist!!!

Testa innan du köper!

Rossignol B2
har precis åkt en vecka i valdisere på B2. riktigt goa skidor som flyter på bra i alla underlag. riktigt vassa i offpisten. är 174 lång och 63 tjock(smal) och körde på 176cm och kunde inte vara mer nöjd. fladdrar dock lite i höga hastigheter om det är dåligt underlag men ändå en toppenskida.
jämför man med pocketrocket så är det stor skillnad då pocketrockets åkbarhet i isiga pister är obefitlig(riktigt dålig)

jag skulle helt klart rekomendera b2:an, den har dessutom twintip och du skulle vilja hoppa ändå

Tillbaka
Topp