Rossignol scratch pro FS eller BC?

Fredrik-W

Ny medlem
Vilka av dessa ska man ha om man kör lika mycket pist som park? ps vet att man ska fråga experterna men de är ju så sega.

du kanske borde skriva lite om hur mycket du väger läng, åk egenskaper osv.

Jag skulle ta FS.. BC är ju lite mer tänkta för offpist än FS. och det verkar itne som om du ska åka så mkt offpist så.. Jag tror på FS!..

Jag är 158 cm lång, väger 45 kg. skidorna har ju ungefär samma egenskaper bara det att bc:n är bredare. eller?

WTX, grabben skall ha pro FS eller pro BC, inte vuxenskidorna... Om du skall köra lika mycket park som pist så tycker jag att du skall ta BC:n, den blir trevligare som allroundskida och även då du växer lite. Anledningen till det är att den är bredare och stabilare och blir inte lika klen och sladdrig som en smal juniorskida blir. Visst, det är fortfarande en mjuk juniorskida, men du får mer stabilitet... Iofs. lär väl dessa skidor vara lika vridstyva som ett ihopvikt A4, men...

nej..men asså Fs kan du ju ha som allting men det kan du väll med Bc med!!:PJag hade tagit Fs..och jag sak nog det eller så blir det extrem ak 4 jr :P

Eftersom du inte värkar har åkt så mycket ("så det är altså bäst att ta de lite bredare om man åker pist också?") så tycker jag du ska ta FS. en bredare skida gör att det är lite lättare i offpist men lite svårare i backen, bredare skidor hårdare skidor. (behöver inte alltid stämma)
Hoppas du väljer det som passar dig bäst ;) själv har har jag ett par bc som jag bara har kört en gång på grund av att snön inte har kommit ännu ARG...

Hade !

Senast ändrad:
okej. tack, men du jag stod på ett par skidor första gången när jag var två år men jag har åkt bräda också men nu tänkte jag gå över till skidor. hade!

kör du ska du inte köra puder ska du inte välja bc:n den funkar i pisten men är betydligt drygare att rulla upp på kant. såg nu i efterhand att tråden var inaktuell men har skrivit detta nu så pallar inte att min text går till spillo. den kan ju vara till nytta för andra.

Tillbaka
Topp