Rossignol Smash med look xpress 11 till junior?

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Rossignol Smash med look xpress 11 till junior?
Hej,
Har hittat ett par Rossignol Smash xpress (intergrerad bindning alltså) som jag tänkte köpa till min dotter (13 år nästa säsong). Nackdelen är att den säljs med en bindning som har DIN 3,5-11.
Enligt Looks hemsida kommer inställningen bli 4 om jag väljer högsta nivån på åkarnivå - "confirmed"
väljer jag intermediate hamnar inställningen på 3.
Hon är en duktig åkare och helt klart över medel så det verkar väl ok så långt.
Tanken är dock att hon skulle ha dessa 140cm långa skidorna nästa år men sen har jag ett par längre skidor också så säsongen därpå tänkte jag att lillebror skulle kunna ta över dem. Men då han är 4 år yngre så sänks ju inställningen till 3 igen pga åldern även om vikt och åkarnivå är densamma.
Han är dock snäppet vassare än storasyster redan nu och har spelat hockey sen han var 4-5år. knappt 140cm och 35 kilo nu , så känslan är väl att om två år är detta inga problem. Eller vad tror ni. Ligger man för nära undre gränsen på de bindningarna? Skidorna kanske blir för korta rentav om två år?
Alternativet är att han skulle kunna ta de längre skidorna Smash 150cm med Free ten bindningar (2-10)
och storasyster kör vidare på Smash 140cm då jag tror att han kanske växer ikapp henne till dess.

Tillbaka
Topp