Rött Berg?

Piraten

Medlem
Rött Berg?
Hej,
Jag är nyfiken på Red Mountain i Kanada. Är det någon som vet var
man kan bo till ett vettigt pris? Har hittat en bra flygresa och
kommer att vara där ca två veckor i början på mars...
Och om det är så att du vill bjuda på fler tips om åkning,
transporter eller vad det nu kan vara så är du givetvis
välkommen... Ha det.

Rött Berg?
Jajamensan där har jag varit. Du kan ju antingen flyga till Vancouver eller Calgary. Från Vancouver går flyg till Castlegar, men det är ofta dimmigt o svårt att landa. Planen får vända lite då o då. Ett alternativ är buss, greyhoundbussar går ju, tar ca 10h. Antar att du redan varit på websighten ski-red.com. Email: reservations@ski-red.com o nr 1-800-663-0105.
... vill oxå åka ju...

Rött Berg?
Men häng på då! Vi drar om tre veckor...
Hur var åkningen? Bra eller hur? Jag har i alla fall bara hört gott...
Och jag har hört att det är perfekt för touring... Stämmer det?

Rött Berg?
Jag var i Rossland för några veckor sen och det var riktigt bra, lite folk och mycket snö vi åkte mest i ett område som passande nog heter ”Paradise” där är det mest skogsåkning och det passade bäst just då för det snöade och var rejält dålig sikt.

Ett bra tips är att åka med någon mountainguide några åk så visar dom dig säkert lite bra ställen det är dessutom gratis så det är bara att tacka och ta emot när dom säger ”here are the powder fields”.

En annan grej ni kan göra om ni tröttnar på Red Mountain är att åka till Whitewater för det är bara 1½ timma med bil dit

ha det bra!
Magnus

Rött Berg?
Ah whitewater ja... härligt, men ganska så pluttigt. Men åk dit när det har snöat så kan ni hitta orörda mysiga spots.

Det finns en lite stad alldeles i närheten av Whitewater som heter Nelson. Den är verkligen jättegullig. Så dit får ni åka.

Hade hur gärna som helst hängt på, men jag är lite låst i vardagens bestyr.

Jag var bara i red en dag, så jag her egentligen inte så stor koll. Vi låg mest i pisterna då, långa manchester pister var där. Men vi såg att folk var ute o trackade på alla möjliga hålla o kanter. Själva byn - rossland tror jag den heter- är ju väldigt liten....

Tillbaka
Topp