Rottefella NTN mounting plate

Hej,

Uppgraderade min utrustning till NTN ifjol. Nu funderar jag på att skaffa ett par "fästplattor" för att kunna skifta till ett äldre par skidor.

Är det någon som använder dessa och kan säga om det är värt det eller ska man skaffa en till bindning istället?

Jag kör med inserts eftersom jag har Rottefella Freedom som saknar mounting plates. Nu har jag iofs ett par favoritskidor (Line Sick Day 110) som funkar till det mesta så jag får nog säga att insertsen blev lite overkill i mitt fall. Det är dock en möjlighet.

Tack för ditt svar,

Fungerar rottefellas spacer platta på samma sätt?
Dvs om jag vill komma upp en bit på de äldre skidorna men samtidigt kunna skifta bindningarna mellan skidorna, kan jag då köpa ett par 10mm spacers istället för mounting plates.
Isåfall får jag försöka göra något hemmasnickrat för själva häldelen som inte följer med.

Ingen aning hur spacer-plattan funkar faktiskt. Jag skulle rekommendera dig att maila Rottefella. De brukar vara bra att ha att göra med.

Jo dom var väldigt snabba att svara!
"Spacer" plattan fungerar på samma sätt som "monting plates", jag tror därför att jag kör på en spacer och försöker lösa hälen (no pun intended ;) ) på något sätt.

Tillbaka
Topp