Royalswiss Åre

Skivling

Ny medlem
Royalswiss Åre
Tjena vi är fyra snubbar son ska till Åre nu efter jul och ska bo på Royalswiss ett hotel som hyr ut rum för hela säsongen. Är det någon mer som ska bo där och är det någon som vet om det är ett bra ställe?

Royalswiss Åre
Royalswiss låter ungefär som ruffelobåg. Kolla upp och betal inget förskott!
kommerihåg för massa år sedan så hyrdes det ut stugor i sälen o Åre, fanns det stugor NEJ. Blev folk blåsta på pengar JA.

Men det kan ju finnas ett roualswiss men jag har aldrig hört talas om något som kallas det.

Royalswiss Åre
Ser väldigt skumt ut om du frågar mig. Bor i byn och har aldrig hört talas om det.
Njutånggården är avsändare. Det verkar finnas i alla fall. Men deras nummer finns inte på hitta.se

Har du betalat redan?

Royalswiss Åre
Ja jag har också varit lite skeptisk men vi har fått kontrakt så det verkar ju vara okej. ja jag vet att deras huvudhotell eller vad man ska säga ligger vid Hudiksvall men vad jag har förstått så är det nytt :P

Royalswiss Åre
Nej det har vi inte, vi skulle skicka in kontraktet senast den 20 december sen så tror jag vi betalar på plats, det är polaren som har haft kontakten med dom på hotellet men jag tror det var så iaf. så det är ingen annan som hört talas om det ?

Royalswiss Åre
Men det är smått otroligt att när man googlar Royalswiss är det ända som kommer upp Blocket annonsen. När man inte hittar något annat spår drar då jag öronen åt mig. Alla hotell har väl en hemsida 2009?

Har du ingen bild eller adress på fastigheten?

Royalswiss Åre
Det verkar lite skumt, Bor i byn men aldrig hört namnet, snabb koll på http://are.cc/search/apachesolr_search/Royalswiss ger ingen träff, och där finns alla företag i byn.
Kolla på kontraktet på vilka som står på hyresvärdens sida, altså vad heter företaget i sin helhet och vart är deras säte?
Kolla sedan upp det med bolagsverket om de finns.

Lycka till

Royalswiss Åre
Ok hittat lite nu, företaget heter Njutångersgården AB och det är kursat enligt bolagsverket.

Antal träffar: 1 Sökord: Njutångersgården
Sidan 1 av 1
Organisationsnr Företagsnamn (firma) Företagsform ? Firmatyp ? Län ? Status ?
556523-9265 NjutångersGården Aktiebolag AB Firma 21 Konkurs avslutad

Lurigt lurigt

Ring bolagsverket och gör en riktig koll på vad det här kan röra sig om.
Det blev nyligen upköpt och kan mycket väl vara aktivt under ett annat namn i bolagsverket.
men annonsen ligger på NjutångersGårdens namn http://www.blocket.se/jamtland/Rum_uthyres_24110597.htm

/Reine

Senast ändrad:
Royalswiss Åre
Luktar bedrägeri lång väg!

Det enda som går att hitta är att Njutångersgården ligger i just Njutånger som ligger strax under Hudiksvall och var ett pensionat/vandrarhem. Numer uppköpt av ett ej namngivet bolag från Schweiz som ska fixa upp det till ett finare hotell under namnet Royal Swiss. Finns inga som helst kopplingar till Åre och något sådant hotell finns inte inom 12km från Åre. Det skulle isf vara om Continental Inn har bytt ägare igen och ska byta namn?

Royalswiss Åre
Det viktiga är att veta vilket företag det är som annonserar och sedan kolla upp personerna bakom. Har dom flera konkurser eller likviderade bolag hisoriskt bör du undvika dom helt och hållet.

Om du får redan på vilket bolag det är kan jag hjälpa dig att luska lite kring personerna.

// Johan

Royalswiss Åre
Vad jag kan se saknar det bolaget som caak00 hittat företrädare, vilket är mycket ovanligt och en klar varningssignal. Det kan vara så att Bolagsverket inte registrerat nya företrädare, vilket ett samtal till dom besvarar.

// J

Royalswiss Åre
12 km från Åre borde väl innebära Undersåker eller Duvedsbyn.
Kräv en adress och bild så kan vi som bor i Åre åka och kolla läget.
Surt om eran säsong ska bli förstörd av någon bluffare.

Royalswiss Åre
Jag är en av dom killarna som åker upp dit och jag ringde och kollade med njutångest hotell & vandrarhem. Det ska ligga på kyrkvägen 7 i mörsil. Royalswiss har köpt upp ett annat företag. Vi undrar om någon där uppefrån som bor nära eller känner till området kan kolla om det stämmer! Det skulle ligga vid kretsloppet och kallades gamla "socitetet".

Royalswiss Åre
aceace sa:
Jag är en av dom killarna som åker upp dit och jag ringde och kollade med njutångest hotell & vandrarhem. Det ska ligga på kyrkvägen 7 i mörsil. Royalswiss har köpt upp ett annat företag. Vi undrar om någon där uppefrån som bor nära eller känner till området kan kolla om det stämmer! Det skulle ligga vid kretsloppet och kallades gamla "socitetet".
Ni kan ju boka in trädgårdsterapi redan nu vettja http://www.margaretagarden.se/

Royalswiss Åre
Ok! Tror jag vet vart det är. Fin fastighet är det men väldigt fräckt att skriva 12 km. Mörsil är småtrevlig by på alla sätt och lunch på Kretslopphuset är grymt men det är inte fjällen. Det är långt till Åre och inga säsongare jag känner till bostätter sig i Mörsil. Risk att ni blir besvikna tror jag.

Royalswiss Åre
aceace sa:
Ha ha.. sorry kunde inte låta bli.. lite komiskt är det

Mörsil är en fin liten byhåla dock en bra bit från Åre...
En rekommendation är att gå ur avtalet om inga pengar har betalats och söka annt boende.
Sök på tex Staff Hotell i Duved... scanna av are.cc varje dag.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp