Rumskompis Val d'Isere sökes

Heddious

Aktiv medlem
Vi är tre 88:or (två tjejer, en kille) som planerat att tillbringa vintern i Val d'Isere. Grejen är att man helst ska trängas fyra personer i boendet vi kollat upp för att inte hyran ska bli smärtsamt hög, så nu letar vi efter en fjärde.

Någon intresserad?

jag har planerat att åka ner till val D 1-1,5 veckor nån gång i slutet av februari, men ni kanske letar efter någon mer permanent? :)

Wunder: Nope inga jobb fixade... tror att det är enklast att hitta jobb på plats om man åker ner i början av säsongen.

Lee-nus: Ja, vi letar nog efter någon mer permanent :)

Jag och en kompis ska ner till val d isere denna säsong också, vi tänkte i alla fall fixa boende de första två veckorna nu. Men ni ska fixa boende för hela säsongen redan nu? Vi tänkte att de kanske va dumt om man ibland får boende genom jobbet. Vi tänkte åka ner i början av säsongen och leta jobb och sen lösa boende biten. Är de en dum idé?

Lee-nus: Jupp, har vi plats kan jag höra av mig.

Malin: Det där med boende genom jobbet är en ganska knepig fråga. Förra säsongen var jag i Val Thorens, och hade fixat boende för hela vintern innan jag åkte ner. Sedan fick jag jobb som diskare/kökshjälpreda fyra kvällar i veckan genom att gå runt och fråga på byn. Är man nere när säsongen drar igång brukar det inte vara så svårt att hitta något. Jag jobbade ungefär 24 timmar/vecka och tjänade ungefär 120 euro i veckan. Plus att jag fick äta hur mycket jag ville :)
De jag snackade med som hade gratis boende genom jobbet jobbade betydligt mer än vad jag gjorde, oftast sex kvällar i veckan. Man kan väl säja att det är en avvägningsfråga.

Fördelarna med att ha ett jobb och därigenom få boende och liftkort är väl just det, man får boende och liftkort och behöver göra av med rätt mycket mindre sparpengar. Men, alla jag träffat på som gjort så har haft färre hela skiddagar och jag personligen tycker inte att det är värt det.

Fördelarna med att fixa boende i förväg och åka ner och hitta ett jobb på plats är att du kan vara ledig mer, och om det är ett skitjobb så blir du inte hemlös om du säjer upp dig. De flesta restauranger anställer diskare och sådant först när säsongen börjat, för är någon usel får dom sparken och så tar dom in någon annan, och det är inte glammigt men man får mycket tid i backen. Även jobb som glasplockare, städare, skiduthyrare och i klädaffärer brukar vara relativt lätthittade.

Min åsikt är alltså, har man sparpengar nog att betala alla de stora kostnaderna (boende, säsongskort och den utrustning man eventuellt behöver) i början av säsongen: hitta jobb därnere och åk mycket skidor/snowboard. Men som sagt, det är min åsikt, och alla har olika prioriteringar & ekonomi.

Jag är sugen på att vara nere några veckor i januari till februari, har ni plats då får ni gärna höra av er till mig!

Tja!!
Jag är en glad manlig 87a som har jobbat för länge i norge nu.
Är oehört intresserad på att rulla ut mitt liggunderlag i just eran lägenhet i Val d'Isere den här vintern.!

Val d'Isere har jag hört fint om..!
Har varit i serre chevalierre ett par veckor, där är det grymt schyst skogsåkning. Men jag börjar bli trött på att det inte är så särskilt snösäkert..

Hör av er om det finns plats till mig på gästlistan!
adda gärna msn, pajkaluen@hotmail.com

Ha de fint. David

Tja!
Jag är en 19årig kille som är extremt sugen på en första säsong i alperna, såhär efter 12 års plugg, problemet är ju det att ingen av mina kompisar är lika sugna, så blir lite svårt att dra ihop folk till en lägenhet. Tycker att Val d'Isére låter toppen!
Från när har ni lägenheten?
Hör gärna av er på min mail (aronlimaskollberg@hotmail.com) eller i gästbok, msn, eller något annat finurligt sätt om erbjudantet finns kvar!

Lev väl!

Hej!
Jag är är en 19-årig tjej som ska göra min första säsong i Valdi i år och jag är jätteintresserad av lägenhetsplatsen! Tänkte göra precis som ni och försöka fixa boende innan och sen gå runt och fråga efter jobb när jag väl är på plats.
Vore grymt om platsen fanns kvar!
Skicka ett mejl eller adda mig på msn!

sansung_@hotmail.com

/Sanna

Hej!

Jag har just tagit studenten och vill nu åka ner och jobba och åka bräda i alperna. Kruxet är att jag inte vill åka själv och ingen annan har lust att åka med. Att bo med er är nog vara en riktigt bra idé men lite mer finansiella planer skulle vara bra att få.. Hör gärna av er till min mail : mariamalmqvist@gmail.com

//Maria

hej är en 19-årig kille och är intresserad av en plats i lägenheten. hör gärna av er!
mail:edde_b@hotmail.com

/Edvin

Senast ändrad:
Hejsan tjejer & killar,
jag heter edith, tjej, 20 år, skidåkare.'
var nere förra säsongen i valdi.
Vill tillbaka. har ni fyllt ert boende?
Hoppas höra från er!
Ciao, edith

Hej!

Tack alla ni som visat intresse, men nu är platsen tagen. Hoppas att vi ses nere i Val d'Isere i vinter

/Hedda

Hej!
Vi är 4 tjejer som ska till Val Disere och har en lägenhet för 6 pers. Vi kommer åka ned med skibumbussen den 28nov och har jobb på plats. Vår första säsong och vi är extremt taggade! Om du är intresserad så hör av dig, men det är snabba puckar som gäller!

Johanna.liedgren@hotmail.com

/Johanna Liedgren

hej!
jag har tänkt att åka ner till france, val d isere, 1 februari. tänkte vara där iaf mars ut.

jag söker boende.

hör av er till aron.andersson@gmail.com.

Tillbaka
Topp