rustler 9 eller ?

erik832995

Aktiv medlem
rustler 9 eller ?
Testade dessa 2018 på lindvallen skidtest , dito 2019 . Gillade dom förra året ,gillade ännu mer iår . Har något ändrats mellan årgångarna ?
Är dock osäker om det bästa valet , det är ju premiärhelg så man är ju hemskt osäker (värre än vanligt ) när man testar .
Testade dessa , brahma , enforcer 93 , mindbender 90 / 99 , fischer ?92mm ,+ ngn pistskida .
De kändes lättåkta trots vingliga ben , men kanske radien är för kort ? 17 m
Har idag 3 par hemma 106 ,106 ,108 mm så några smalare vore nog inte fel .
Skulle vilja ha tips om nåt liknande men med ngt längre radie , vill testa om det känns ännu bättre .
Borde nog försöka sälja et eller två par av dom bredare laggen ....

rustler 9 eller ?
Inget hsr ändrats på 9an, 17m är ju en super härlig radie! :D gillade du dom och även enforcern så skulle jag starkt rekommendera Atmoic Bent chetler 100! Då får du något längre radie :)

rustler 9 eller ?
Testa ett par riktiga pistracers, Völkl Racetiger GSR, Nordica Dobermann GSR, Rossignol Hero Master eller annan riktigt vass pistskida.
Så får du något helt annat än dina breda. En allmountain frontside Carver som Brahma, Enforcer Mm är inte närheten av prestandan i dom jag tipsade. Jag tycker det blir fel att köpa en Allmountain när du har sådana.
Jag själv har sålt av mina. Kör med Head SLR World Cup Rebels, Nórdica Doberman GSR, Blizzard Bonafide, Head Cyclic 115 och Line Sick Day 125. En bra mix, allmountain 85-95mm saknar jag inte alls, hade tidigare Pinnacle 88 och RTM84 V-Werks. Men dom var liksom inte riktigt jäkla bra på något.

rustler 9 eller ?
Håller med GoranC i princip. Om man har fler par skidor skall de ha olika egenskaper. Vad är annars poängen? Om du redan har 3 par skidor med runt 106 mm midja tycker jag det är meningslöst att köpa något med över 90 mm midja. Sen beror det ju på hur många par skidor man orkar kånka runt med och vilken åkning man prioriterar. För åkning i Härjedalen/Jämtland/Sthlm har jag Brahma. I Chamonix kör jag på Rustler 11. Sen har man ju så klart lite annat i garderoben men de ser rätt lite action om jag ska va ärlig.

rustler 9 eller ?
Går i samma köp-tankar!
Förutom dom du nämner har jag funderat på Völkl Kendo (88 i midja). Inte testat rustler 9an så kan inte jämföra mot den, men kendon är väldigt lik enforcer och brahma i aspekten allmountainskida med tydligt pistfokus. Rustlern har jag uppfattat som mer lekfull än dessa andra, eller va känner du som testat den? Säg mot enforcer tex, är den inte sämre på kantgrepp men lättare och smidigare (roligare på påskslasket)?

rustler 9 eller ?
Har tyvärr inte testat några völkl ,skulle vilja prova kendo och deacon 80 , var för mycket folk vid det tältet när jag kikade . Provade rustler9 i 180 längd och enforcer93 i 184 längd och är enig med dig , rustler smidigare ,enforcer stadigare . Båda går kvickt in i sväng ( tycker jag som är van vid 106-108 mm och har gamla svaga ben + dålig teknik ) .Kantgrepp , fila dom vassa sen hänger det på om bena orkar hålla emot !
Hade butiksräser lagg , 165cm , 13m radie -05- -07 .sålde dem då jag insåg att knäna inte håller för det som de är avsedda för .

Tillbaka
Topp