Ryggsäck Behövs!

• Trådstartare Trådstartare Calleeee
  • Start datum Start datum
C

Calleeee

Guest
Ryggsäck Behövs!
Hejsan
Jag har kollat runt lite men vet inte riktigt vad jag vill ha. En ryggsäck är det iaf.

Det ska vara en med spad hållare. 25 liter MAX! Helst för offpist och heli åkning!

(det fanns en gammal tråd sedan 2007 men tyckte jag var lite sent)

MVH Colle

Ryggsäck Behövs!
Kanske nåt från Arc´teryx?
Jag gillar dom skarpt iaf. Sitter som en smäck och får plats med allt du vill ha.

Ryggsäck Behövs!
Har just köpt en Black Diamond Bandit tycker den är riktigt bra och sitter sjukt bra på ryggen. Funkar perfa om man åker liftbunden offpist och liknande. Rekommenderar den varmt.

Peace!

Ryggsäck Behövs!
Ryggsäck Behövs!
Jag har under snart 4 säsonger använt Osprey Switch 25+5 samt 40+5 (den senare för toppturer då man kan behöva lite större lastutrymme).

Just dessa modeller tillverkas inte längre men jag har sett vissa exemplar ute på nätet.

Ospreys skidsäckar är väl genomtänkta för förvaring av alla möjliga prylar som hör skidåkningen till(spade, sond, vattenpåse med slangen i axelremmen, justerbar för rätt rygglängd, mm) och flera alternativ till hur du hänger på skidorna.

Nyare modeller som Osprey Kode 22 verkar vara lika genomtänkt som föregångarna Switch så jag vågar nog rekommendera den.

Kan du dock få tag på en switch 25+5 kommer du inte att bli besviken.

Ryggsäck Behövs!
Väska? Ser att en del inte skiljer på väska och ryggsäck, känns mycket märkligt! För mig är en väska en "säck" med handtag eller bärrem medan en ryggsäck är en "säck" med remmar för att bära den på ryggen. Helt olika saker! Någon som kan förklara för mig?

/MM

För övrigt är jag mycket förtjust i Ospreys HiTech ryggsäckar ... min Switch har varir med om både det ena och det andra och ser fortfranade ut som ny!

Senast ändrad:
Ryggsäck Behövs!
Hej

Jag åker med en Haglöfs Edge som jag är grymt nöjd med. Sitter bra och bra fack för utrustning, vattensäck etc. Funkar grymt bra att bära skidorna på när inte stighudarna funkar längre.

// J

Tillbaka
Topp