Ryggsäck med inbyggt ryggskydd

NJohansson

Medlem
Hej,
har haft för planer att köpa en ryggplatta inför säsongen. Men då jag även behöver en ny ryggsäck har jag börjat fundera på att kanske införskaffa en ryggsäck med inbyggt ryggskydd. Har sett lite av dem i Brant bland annat.
Så jag tänkte höra om det är någon här som har erfarenheter av ovan sagda och vill dela med sig av dessa? Ett kriterie är att ryggsäcken måste ha någon form av spännanordning för att fästa skidorna i, den ska även vara relativt liten då jag ändå inte planerar att använda den på några långturer, likaså vill jag att den inte ska vara allt för klumpig för att kanske ta en sväng i parken. Jag är 175 cm lång.
Ska helst vara en säck som finns att beställa från internet och priset bör vara åtminstonde lite humant, allt vad det nu kan innebära...
Något övrigt ni behöver veta för att kunna komma med vettiga tips så skriv gärna det här.

Tackar så hjärtligt på förhand.
/Johansson

Jag har en Ortovox Toprider, som borde vara ungefär vad du söker. Den är en bra kompromiss. När du spänner på dig den ordentligt, sitter den fast riktigt bra och tight. Knata med skidorna på ryggen funkar helt ok. Om du skulle glömma lägga nåt i ryggsäcken av nån anledning går det att få den i princip lika tunn som ett ryggskydd. Enda riktiga nackdelen som jag ser det, är att det bara är ett enda stort fack, så det blir lite svårt att hitta i den. Annars är den ett bra köp.

Haglöfs har nån variant med det, hade en men den blev stulen. Vet inte om dom ville ha ryggan, inbyggda skyddet eller mina gympakläder. Den försvann ialafall!

Tillbaka
Topp