freeride_nu
Aktiv medlem
Ryggskydd!! (Viktigare än hjälm?)
Hjälm är extremt viktigt och bra, krosar man skallen mot en klippa är det liksom kört sedan .... :-/
Men ... Det borde vara precis lika självklart med ryggskydd!
Tänk efter ... hur många gånger har ni inte skrotat på ryggen? Hur många gånger har ni överroterat/underroterat? Hur många gånger har ni landat med för mycket bakvikt i droppet? Vad skulle ni gjort om det var en sten under snön då? Förmodligen blivit förlamade för resten av livet ...
Nu vet jag att väldigt många åker med ryggsäck (liksom jag) men den skyddar rätt lite, dessutom har man ju ofta hårda grejor i den (typ: termos, spade, sond) som kan slå sönder ryggen även om man landar plant ...
Ett ryggskydd är rätt billigt om man köper rätt (billigare än hjälm i alla fall
, det syns inte att man har det och det skyddar jäkligt bra ...
Kort sagt, det finns ingen bra anledning att inte ha ett
Men ... Det borde vara precis lika självklart med ryggskydd!
Tänk efter ... hur många gånger har ni inte skrotat på ryggen? Hur många gånger har ni överroterat/underroterat? Hur många gånger har ni landat med för mycket bakvikt i droppet? Vad skulle ni gjort om det var en sten under snön då? Förmodligen blivit förlamade för resten av livet ...
Nu vet jag att väldigt många åker med ryggsäck (liksom jag) men den skyddar rätt lite, dessutom har man ju ofta hårda grejor i den (typ: termos, spade, sond) som kan slå sönder ryggen även om man landar plant ...
Ett ryggskydd är rätt billigt om man köper rätt (billigare än hjälm i alla fall
Kort sagt, det finns ingen bra anledning att inte ha ett