Ryggskydd

OstH

Medlem
Ryggskydd
Är det någon som vet om "vanliga mc" ryggskydd funkar bra i pisten också. Är det stor skildnad mellan de olika sorterna.

Ryggskydd
De fungerar rätt bra - har kompisar som kör med sådana - men är lite otympligare verkar det som.
Fördelen med MC-skydd verkar ju vara att de ofta täcker upp lite mer, men å andra sidan det är väl ryggraden som är viktigast. Vad gör det om man kissar blod ett par dagar? ;)

Ryggskydd
Jag har ett ryggskydd som jag köpte i en skidaffär i österrike som är gjort av ett tyskt företag som tidigare enbart gjort skydd för mc men nu tydligen har slagit sig in på skidgrenen också.
När jag kom tillbaka till Sverige och gick in på lokala mc-affären hade de exakt samma skydd, med Halvarsson som leverantör. Det blev dessutom bäst i test i en bike-tidning i somras.
Så jag måste säga att det är nog det ultimata skydd för mig, godkänt för mc och fungerar utmärkt på berget.

http://www.jofama.se/2003/index.htm
det som heter Track är det.

Nu kände ju jag att detta var ju inte vad du frågade. Du hade säkert ett mcskydd som du undrade om du kan åka skidor i. Men, vafan, nu har jag ju tipsat om ett bra skydd iaf.
(och förresten, kan du röra dig fritt i ditt mc-skydd så kan du säkert åka skidor med det)

/Jossan

Ryggskydd
Att mc-skydd är otympliga beror väl på modell
men jag har åkt med mc-skydd både på skidor
och longboard och kan säga att det går hur
bra som helst. Jag känner en kille som hade
sitt ryggskydd som stöd när han bröt två
revben och det fungerade bra också.

Kan säkert åka pulka på det med

Tillbaka
Topp