Ryggskydd?

Ryggskydd?
Jag ska också köpa ett ryggskydd, innan sportlovet... jag funtar på att köpa dainese. Dom verkar rätt schyssta... Det fanns ganska billigt på auvieuxcampeur eller vad det heter... Är det någon som har beställt därifrån? snabba leveranser? Det är ju inom eu så frakten lär ju bli rätt billig...

Ryggskydd?
jag vill bara säga att jag köpte en tua/gipron ryggplatta i början av säsongen på team sportia för 990:- jag är mycket nöjd med detta ryggskydd, speciellt då den av tag bara och tvättbara delen. mitt råd är att köpa ett tua/gipron ryggskydd!

Ryggskydd?
hm är också på jakt efter nått nytt!
Ingen som kan lägga upp lite hemsidor där man kan kika och eventuellt beställa!?

Det skulle vara hemskt vänligt..

Ryggskydd?
Kör med Dainese, funkar jätte bra. Köpte mitt på alpingaraget där de har en mängd olika ryggskydd som passar alla! Helt okej priser också.

Ryggskydd?
Om det är nån som har ett ryggskydd som inte används hemma så köper jag det himla gärna! :D Kontakta mig på fr-mailen, inte här!

Ryggskydd?
Det bästa är att åka till en affär och testa ett efter som de olika modellerna har lite olika passform. Jag kör med tua å e nöjd med det!

Ryggskydd?
Jag har ett Dainese Gilet Space 2 som egentligen är till för hojåkare. Sitter smidigt som fan och är inte onödigt stort.(de flesta skydde som är till för skid/snowboard blir lite breda tycker jag) Dessutom känns det säkrare att ha ett skydd som är till för att "klara" en mc-krasch än ett "klenare" skid-skydd. Jag klippte ett rail med ryggen (och detta skydd) en gång och det kändes in ett dugg. Klev upp och åkte vidare. Kolla med nån hojaffär, där finns det säkert och om inte kan de säkert beställa.

Ryggskydd?
Satsa på ett skydd för mc-åkare! Dainese och UFO t.ex..
Ufo-skydden sitter som gjutna men kan bli lite varma, men det är väll inte så negativt på vintern... Och tro mig...de klarar en hel del stryk.

Ryggskydd?
Öh ey yo kan u int snacka ren svennis-språk eller va? haha ne men gå in på intersport eller teamsportia mitt kostade 500 på teamsportia och beställ inte från nätet, det blir så krångligt då!

Ryggskydd?
Nästan alla sport butiker som säljer skidor har ryggskyd jag tycker ni ksa gå ner och prova snacka med dom ta er tid känn efter. Det handlar om att göra eran skidåkning säkrare så några hundralappar mer eller mindre spelar ingen roll..
att beställa från internet kan bli så fel med storlekar leveranser etc etc så mitt tips är gå ner prova snacka med dom i butiken

Ryggskydd?
Jag kör bara med ryggskydd..
Vet ej vad mitt kostat eller något om det...
Ryggskydd brukar finnas att köpa på alla sport butiker både på nät och på staden..
Jag skulle rekomendera att man köper i staden där man bor med tanke på storlekar.. Det är mkt olika på olika märken..

Sen tror jag mer på att ryggskydd som går över hela ryggen än ett som bara är för ländryggen..

Ryggskydd för mc körare tror jag som många säger funkar cleant till skidor också.. Av det jag läst så verkar dom sitta skönt och på plats..

Lägg några hundralappar på skyddet och prova det ordentligt..

Ryggskydd?
Angående MC-ryggskydd. Jag fick låna morsans nu v. 7 när jag var o åkte o jag tyckte det var för böjt. När man kör MC så sitter man ju så kutigt m ryggen. Jag upplevde att det inte följde ryggen bra vid skidåkning. Var också inne i skidboden o provade ett som var avsett för skidåkning o det satt hundra gånger bättre. Så jag ska skaffa mig ett som är avsett för det jag tänkt göra. åka skidor.
Bara lite om vad jag upplevt. men smaken är ju olika, likaså ens ryggar.

Ryggskydd?
köp Knox Stowaway! så får du lite rörlighet i ryggskyddet och så skyddar det väldigt bra ut på sidorna om ryggen
1249 kr kostar det på skidsport i Bromma (Sthlm)

Ryggskydd?
jag har ett dainese som jag köpt för att ha när man cyklar.. jag har trillat två meter bakåt på stenar å det var bara att resa sig å påt igen! (funkar även på vintern..)

Ryggskydd?
Jag har ett som är Kombinerad ryggsäck/ryggskygg...
Det kan jag värkligen rekomendera, speciellt om du vanligtvis åker med ryggsäck. den är liten och lätt och det är inga problem att jibba med den... kommer inte riktigt ihåg märket men något i stil med origo. Köpte den iaf på Team Sportia v.7.

Ryggskydd?
dainese är det bästa, det går inte att böja i ryggbrytar
läge. Jag har ett scott som jag är väldigt nöjd med.
Hade dainese innan.

Tillbaka
Topp