ryggskydd

nooki

Medlem
ryggskydd
Hej!

är på gång och köpa ryggskydd.
skulle vilja ha lite synpunkter på Komperdells ryggskydd som är isydda i en väst, mot de vanliga ryggskydden från tex tua.

kompersdells känndes lite mjukare och behagligare mennär ju lite dyrare och åtspänningen runt magen på tuas kanske också ger ett visst skydd?

tacksam för synpunkter i allmänhet om detta!
emma

ryggskydd
Hej jag har ett UFO ryggskydd, det är samma variant som tua. Jag har bara testat "vanliga" skydd och aldrig västar mest för västarna är dyrare. När man drar åt i magen på Tuan så kan man nästan inte andas (ialla fall så är det lite obehagligt efter en hel dag). Jag brukar ha det lite lösare spänt men då har skyddet en tendes att glida upp litegran det stör inte så mycket. Jag tror inte att bältet utgör något större skydd men vad vet jag. Om du har råd ta det som är skönast, det skulle jag göra. Tyvär så var min budget lite snäv men jag är absolut inte missnöjd med mitt skydd.

//Oskar

ryggskydd
Tjenare, fick mig ett komperdell idag, har som sagt inte provat den i backen än men den var otroligt lätt att ha på sig, känns som man bara har den tunna västen på sig. Är följsam och ser faktiskt riktigt bra ut. Kan höra av mig när jag testat åkt med den några gånger om du vill.

/Jonas

Tillbaka
Topp