Saalbach v.6

ErikSvensson

Ny medlem
Jag och sambon åker med lion alpin till saalbach 2-9 februari och undrar om det eventuellt finns några andra där att åka med?
Hon är nybörjare och jag har nyligen tagit upp skidåkandet igen efter alltför många års frånvaro.

Åker helst röda pister men vill även prova på lite offpist, hon trivs bäst i blått.
Bäste vore ju ett par i liknande situation så man kan dela upp sig lite. :)

Vi är 33 och 28 och åker främst ner för att åka skidor.

Mizze

Ny medlem
Det här inlägget kommer delvis (men bara delvis) som ett resultat av senaste dygnens jättedump, vind och därmed höga lavinrisk. Ska du åka offpist rekommenderar jag att du ger dig av i sällskap med någon av alla guider i Fieberbrunn på andra sidan berget (det går utmärkt att åka dit per pist från Saalbach och offpisten är mycket bättre i Fieberbrunn jämfört med Glemmtal). Ge dig INTE ut utanför pisten utan guide och utrustning! Googla "offpist guide Fieberbrunn", så får du massor av alternativ.

perka99

Ny medlem
Ska till Saalbach nu i helgen och tänkte hyra guide i Fieberbrunn på söndagen.

Rekommendationer på skogsåkning/liftnära offpist i övrigt?

gubbfan

Ny medlem
Du behöver inte åka till Fiberbrunn för att hitta bra offpist. Saalbach Hinterglem räcker väl för en dag. Ok Fiberbrunn är häftigare men också brantare och mer exponerat.
Mitt tips om du hittar en guide som utgår från Saalbach spar du tid och under dagen kanske du hamnar i Fiberbrunn i alla fall. Var beredd på en eventuell taxiresa tillbaka ellet till en annan startort. Har du touring prylar ökar möjligheterna. dramatiskt, men så är det ju alltid. Om du har möjlighet kör fler dagar med samma guide. Guiden känner av sina gästers förmåga och ju mer han eller hon känner gästerna ökar tempot och svårighetsgrad.
Jag vet att det finns en Svensk guide som jobbar i Saalbach. Tror han heter Lundberg.
Lycka till

Mizze

Ny medlem
ErikSvensson sa:
Jag och sambon åker med lion alpin till saalbach 2-9 februari och undrar om det eventuellt finns några andra där att åka med?
Hon är nybörjare och jag har nyligen tagit upp skidåkandet igen efter alltför många års frånvaro.

Åker helst röda pister men vill även prova på lite offpist, hon trivs bäst i blått.
Bäste vore ju ett par i liknande situation så man kan dela upp sig lite. :)

Vi är 33 och 28 och åker främst ner för att åka skidor.
Hur har ni det? Jag är i Hinterglemm, hojta till om ni vill ses och åka ihop. Jag tar det lugnt, har sabbat hälarna. Hoppas vi ses!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp