Sæsonga alperna/Canada?

soffiproppen

Ny medlem
Sæsonga alperna/Canada?
Jag och min pojkvæn ær sugna på att ta en sæsong i Franska alperna eller Canada næsta vinter. Hur går man till væga før att skaffa jobb på skidort? Någon som har erfarenhet av Alperna vs Canada och kan ge tips? Måste man vara på plats innan jul eller ær det møjligt att få jobb i børjan av januari? Vi ær ute efter bra åkning (skidor+snowboard), trevligt folk och skøn stæmning (hellre scyssta backar æn vrålsupande). Tack på førhand!
/Sofia

Sæsonga alperna/Canada?
Hej Sofia..
Jag ar just nu i Whistler och jag tycker att har ar alldeles underbart! Sasonen har ar jattelang, (fran mitten av november till maj) och da det ar relativt nara kusten falder det himla mycket sno. Bara i januari hade vi nastan 5 meter sno! Nastan varje dag var en puderdag! Praken ar jattebra. Det finns 4 olika nivaer, som gor att alla kan lara sig nat. Offpiste?backconutry ar helt underbart dar. Det finns alla typer av akning, fran 20-25 grader till 50-55 pa bjergen runt omkring. Inom skidomradet ar offpistenjattebra med. Det finns tradak och branta coulors. Omradet ar jattestort, och fast jag har varit har nastan ett ar, finns det fortfarande stallen jag inte har varit. Pa sommaren blir Blackcomb oppnat for glacier akning, och Whistler omcvandlat till en av dom basta mountainbike parken i varlden. Matpriserna ar lite dyrare an hemma, och lifkortetar nastan 10000! Dyrt, men vart det. Jag vet att jag helt skaert kommer tillbaka, jag ar kar in denna stan och alla otroligt snalla uinvanare. Ak till Whistler och testa pa lite annat an Alperna!!

Sæsonga alperna/Canada?
WHISTLER LÄTT.

boende i alperna går ej att jämföra med boendet i whistler. i alperna får du dela 20-25 kvadrat med 3 andra pers under hela säsongen o i whistler får du en vanlig lägenhet eller ett hus. plus att allt annat har så mycket högre standard i whistler.

var i val d'isere i fjol, visst det var riktigt ball men har vart i whistler i år o whistler är bra mycket bättre.

sjukt bra parker i whistler, det gillar vi!

Tillbaka
Topp