Sälen 13/14

• Trådstartare Trådstartare Jk
  • Start datum Start datum
Sälen 13/14
kaian sa:
mansnilsson sa:
kaian sa:
Nej, inte än tyvärr. Ska få reda på bostadsinformation nästa vecka! Det enda jag har fått höra är att det ligger i Gubbmyren. Jag kan ju höra av mig när jag vet mer =)
Jag kommer att finnas på Ica i Lindvallen :)
Ja gör så :) det är jag och polare som

åker från Ystad så vi lär säkert ta en och annan öl tillsammans på gubbmyren! :)
Ja, vi som bor där får ju styra några rejäla grannskapsfester, haha! :)
Ja vi från Skåne spottar inte direkt glas som man säger här ;)

Sälen 13/14
wonsboard sa:
LillEkenV sa:
wonsboard sa:
Man får ta med sig mobilt bredband och det ska fungera bra :)
Okok, trodde det var fixat så att man kunde ansluta sig mot en kostnad :) då får man fixa det med. :)
De sa när man var uppe att något år har de haft så man kan få ett personalerbjudande med en telepartner :)

http://www.elektronikbranschen.se/nyheter/blir-officiell-telekompartner/
Fick idag svar av dom där uppe att det får man lösa på egen hand. :)

Sälen 13/14
Sälen 13/14
Ja kom upp idag åh kan säga till er som inte kommit upp än att de är sjukt skönt att vara här! :D

Sälen 13/14
Hallå alla! Det börjar dra ihop sig för mig och er andra som börjar nu på måndag!

Tänkte passa på att kika lite om det är någon som kommit på något man bör packa mer än kläder och sånt annat självklart. Slog mig precis att bankdosa är en sak man kanske inte direkt tänker på att slänga med. Så om någon annan kommit på något speciellt som kan vara bra att ha med så skriv gärna det! :)

Hörs och ses! /Rubbe

Sälen 13/14
Rubbebubbe sa:
Hallå alla! Det börjar dra ihop sig för mig och er andra som börjar nu på måndag!

Tänkte passa på att kika lite om det är någon som kommit på något man bör packa mer än kläder och sånt annat självklart. Slog mig precis att bankdosa är en sak man kanske inte direkt tänker på att slänga med. Så om någon annan kommit på något speciellt som kan vara bra att ha med så skriv gärna det! :)

Hörs och ses! /Rubbe
Sängkläder och sprit

Sälen 13/14
kaian sa:
Rubbebubbe sa:

Hörs och ses! /Rubbe
Sängkläder och sprit
Det inräknas bland mitt självklara ;) haha! :D

Sälen 13/14
Rubbebubbe sa:

Hörs och ses! /Rubbe
Matlådor, ett jävla måste :)

Sälen 13/14
mansnilsson sa:
Är det någon som vet om det går att hyra skidutrustning över säsongen för ett humant pris? Eller man ska satsa på köpa nytt? :)
Kan tänka mig att det är rätt dyrt, standardtaxan brukar ju vara runt 800 per vecka, så jag skulle köpa nytt om jag var du! Det har jag gjort iallafall. Jag tänkte försöka lära mig åka bräda i vinter :)

Sälen 13/14
kaian sa:
mansnilsson sa:
Är det någon som vet om det går att hyra skidutrustning över säsongen för ett humant pris? Eller man ska satsa på köpa nytt? :)
Kan tänka mig att det är rätt dyrt, standardtaxan brukar ju vara runt 800 per vecka, så jag skulle köpa nytt om jag var du! Det har jag gjort iallafall. Jag tänkte försöka lära mig åka bräda i vinter :)
Aha okej! Jag checkade inne på skistar och Åre var det rätt bra priser för en säsong, dem kallade det säsongsabonnemang. Men får satsa på nytt! Bor ju nere i Ystad så är väl bäst att köpa i Sälen?

Sälen 13/14
kaian sa:
mansnilsson sa:
Samma här, satsar på bräda i vinter!
Vet dock att Friluftsfabriken(vet ej vilka städer butikerna finns i förutom Borås) hyr ut utrustning för ca 1,5k/säsong vilket är ett riktigt bra pris!

Sälen 13/14
kaian sa:
mansnilsson sa:
Vet att skistar köper in ett större antal skidor och även en del brädor som personalen kan nyttja på jobbet. Tror inte det är något problem att låna även på fritiden om det vore så. :)

Fast är även i samma tankar jag, eftersom det är så betydligt mycket skönare att ha eget.

Sälen 13/14
mansnilsson sa:
kaian sa:
mansnilsson sa:
Aha okej! Jag checkade inne på skistar och Åre var det rätt bra priser för en säsong, dem kallade det säsongsabonnemang. Men får satsa på nytt! Bor ju nere i Ystad så är väl bäst att köpa i Sälen?
Kolla diverse Stadiumbutiker. Jag hittade min bräda där för 700 kronor, den skulle gentligen kosta 2500. De sålde ut den bara för att det var förra årets modell!
Boots och bindningar tänkte jag köpa på Stadiums outlet uppe i Sälen, där brukar det finnas förmånliga priser också! Så det rekommenderar jag starkt!

Sälen 13/14
semamoonwalker sa:
kaian sa:
mansnilsson sa:
Samma här, satsar på bräda i vinter!
Vet dock att Friluftsfabriken(vet ej vilka städer butikerna finns i förutom Borås) hyr ut utrustning för ca 1,5k/säsong vilket är ett riktigt bra pris!
Ja det är ju sjukt bra pris! Men jag är rätt ny på detta, ingen erfaren åkare. Åker upp för jag tycker det är kul bara! Så vad kan förvänta sig för pris om man köper ett okej paket, inget överdrivet.

Sälen 13/14
kaian sa:
mansnilsson sa:
kaian sa:
Aha okej! Jag checkade inne på skistar och Åre var det rätt bra priser för en

säsong, dem kallade det säsongsabonnemang. Men får satsa på nytt! Bor ju nere i Ystad så är väl bäst att köpa i Sälen?
Kolla diverse Stadiumbutiker. Jag hittade min bräda där för 700 kronor, den skulle gentligen kosta 2500. De sålde ut den bara för att det var förra årets modell!
Boots och bindningar tänkte jag köpa på Stadiums outlet uppe i Sälen, där brukar det finnas förmånliga priser också! Så det rekommenderar jag starkt!
Jag satsar på köpa, stadium outlet kan nog passa!

Sälen 13/14
Stadium Outlet!
Vi alla kan åka ned i samlad grupp när det finns tid. Jag drar upp fredagen den trettonde och tänkte kika läget där under helgen någon gång!

Sälen 13/14
Sälen 13/14
Rubbebubbe sa:
mansnilsson sa:
Rubbebubbe sa:
Jag hänger gärna på! :)
Vi är också på! Vi åker den 15onde tidigt tidigt på morgon :) är ni sugna kan vi höras på Facebook tex?
Vad sent ni åker upp. När börjar ni? :)
Vi jobbar ju inte inom skistar, vi jobbar på gustavs bar & grill. Men vi åker den 15onde och sen blir det en veckas skidåkning sen börjar vi heltid runt jul tror jag det är sagt! :)

Snödjup

Tillbaka
Topp