Sälen: Boende och fest? (Vecka 9)

DavyJones

Ny medlem
Hejsan allihopa!

Nu är det så att vi är 8st killar mellan 20-23 som ska upp till Sälen och vi skulle behöva lite hjälp med några frågor.

Vi undrar vart det är som bäst att bo, vi vill gärna vara så nära festen som möjligt och bo där det bor så mycket ungdomar som möjligt.

Verkar som Lindvallen har bra barer/afterski men det är helt uppbokat på skistar.com, någon som kan några andra hemsidor som hyr ut stugor i Sälen?

Eftersom Lindvallen verkar helt fullt så funderar vi på Högfjället eftersom det verkar närmast Lindvallen och ha en hel del bra afterski/barer.

Hur långt är det imellan Högfjället till Lindvallen med bil/buss?

Så det vi alltså behöver är någon med erfarenheter från Sälen som kan dela med sig lite information hur det har varit under sportlovet (vecka 9) angående boende/festande? Vilka barer/nattklubbar/afterski som är bra.

Tacksam för svar.

Åk till Åre istället så får ni ju ett fjäll att åka på också. då rekomenderas brunkulla. lagom till allt.

Kula82 sa:
Åk till Åre istället så får ni ju ett fjäll att åka på också. då rekomenderas brunkulla. lagom till allt.
Vi var där förra året och det var inte så värst kul.

Hur långt är det mellan Lindvallen och Högfjället?

Senast ändrad:
Nya personal är det optimala att bo om man vill vara nära fest, eller kanske på Östra rönninge.

Mellan Högfjället och Lindvallen tar det ungefär 10-15 minuter med Skipassbussen beroende på vart ni vill hoppa av i Lindvallen!

Uteställen som är bra är överlag Harry's (bügelhof) och Högfjällshotellet som uteställen. Gustavs och Sportsbar på Experium om man bara vill ta det lugnt och ta några bärs och after ski är Wärdhuset vid Gustavsbacken eller borta på Tandådalen som gäller..

Hoppas jag kunder hjälpa er litegrann iaf.

magnusericsson sa:
Nya personal är det optimala att bo om man vill vara nära fest, eller kanske på Östra rönninge.

Mellan Högfjället och Lindvallen tar det ungefär 10-15 minuter med Skipassbussen beroende på vart ni vill hoppa av i Lindvallen!

Uteställen som är bra är överlag Harry's (bügelhof) och Högfjällshotellet som uteställen. Gustavs och Sportsbar på Experium om man bara vill ta det lugnt och ta några bärs och after ski är Wärdhuset vid Gustavsbacken eller borta på Tandådalen som gäller..

Hoppas jag kunder hjälpa er litegrann iaf.
Tack! Precis en sådan liten guide jag behövde! Men heter stället personal? "Nya personal är det optimala att bo".

Nya personal vet jag dock inte om det är möjligt att få boende på då det mest är personalboende. Ja, det kallas för nya personal och ligger precis bredvid Lammet & Grisen här i Lindvallen.

Hej! Bäst att bo är absolut Lindvallen. Jag och en tjej kompis kommer också dra till sälen nu v. 9. Jag är varje år i Sälen och det är drag, bara man hittar rätt folk. Hundfjället är kanske inte första stället jag skulle bo på då det nästan endast är barnfamiljer och sjukt dåliga backar. Lindvallen eller Tandådalen är bäst. Centralt med bra afterski och mycket ungdomar. Men det går inprincip mellan alla skidorter transportliftar så det spelar ju inte egentligen så stor roll var man bor, man tar sig överallt snabbt med bil.

Hoppas det gav er något så kanske vi ses i backen ;)

Tillbaka
Topp