Sälen

Anco

Ny medlem
Sälen
Tjo på er allihopa!

Måste få uttrycka min frustration över att den annars så eminenta tidningen "Åka Skidor" i sitt nya nummer skriver om sälen. Sälen borde enligt min mening BRINNA. Vad tycker ni?

Sälen
Sälen är väl bra för många. Låt bli och åk där om det inte passar dig. Var ska barnfamiljerna åka om Sälen brinner upp?

Sälen
Varför säger du så? Vad begrundar sig din ilska på? Sälen är väl bra, inte som Alperna men helt ok enligt min mening.
Du måste verkligen vara en extremåkare om inte Sälen räcker för dig!

Sälen
Själv tycker jag det är bra att sälen finns, alla vill inte åka i t.ex verbier eller la grave, å tur ä väl d ;)

Något som jag dock stör mig på, är att Åka skidor, MINST 1 gång varje år har med ett stort reportage om sälen, oftast med exakt samma innehåll som tidigare. Finns det verkligen inget annat att skriva om?

Sälen
Vad är det mer exakt du tycker bör brinna? Om du tänker elda på i Sälen föreslår jag att du en noggrann titt i kartboken.

Sälen är en liten by i Nordvästra Dalarna med ett par hundra bofasta innevånare beläget vid Västerdalälven. Jag vet inte vad dessa människor gjort dig för ont men att Åres Sidor skriver om Sälen är väl knappast skäl för att bränna deras hem.

Vad du troligtsvis tänker på är inte Sälens By utan de fjällanläggningar som populärt kallas Sälenfjällen. Att de kallas så är egentligen ganska lustigt eftersom de faktiskt är belägna på ett område som kallas Transtrandsfjällen. Förutom Kläppen som ligger vid en kulle som heter Gussjökläppen.

Till saken. Vilken anläggning är det du vill bränna. eller har du tänkt bränna upp allihop? Betänk då att avståndet mellan Granfjällsstöten i Norr och Gussjökläppen i söder är närmare 5 mil, ett stort område att bränna.

Det vore även mycket intressant att höra anledningen till att du tycks planera den största brasan i Sverige genom tiderna. Inte kan väl artikeln i Åre Sidor vara så engagerande, eller?

That´s all kids! / MM

Sälen
Du har missuppfattat det här anco. Det är shampoX som skall brinna, Sälen är fint och bjuder på många oväntade extremiteter http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3268 . Om det stör så förbannat att den skidort dit flest åker är med i Sveriges största skidtidning kan du väl bläddra förbi. Vad hade du velat ha istället? Hammarbybackens baksida? En stjärtguide i Fjollträsk?

Sälen
Skit i sälen och åk där du vill, men bränn inte stället för då blir det väl fullt av ungar i resten av landets backar!

Sälen
Jag lovar att anledningen till att Anco vill bränna Sälen är att han är rädd. Antingen det eller så vill han bara ha uppmärksamhet.

Jag lovar att han varken på sina löshälsskidor eller sin monomedstövlarnapåtvärs vågar åka störtlopp nedför Väggen.

Själv har jag både åkt störtlopp nedför hela Väggen, visserligen med hälen fast, samt lagt en minst sagt snabb etta nedför grannbacken "wordcupen" på snowboard. Jag har också gått på händer på bordet med barunderkropp till tonerna av Gunnars band på afterwhatever i Lindvallen.

Jag dricker däremot inga gula eller gröna drinkar någonstans i Sälen. Inget vin på krogen heller. Så vitt jag minns har jag aldrigt eldat i Sälen. Sannerligen har jag där aldrig utövat ens en liten KHE. Märkligt.

HitMe

Sälen
OK! Ursäkta mitt grova uttryck, sälen bör ej brinna. Vad jag ville säga var att en skidtidning inte borde ödsla tid på så intetsägande orter som sälen.

Sälen
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Bränna tidningar, böcker och andra trycksaker är ju ett fint arv i norra Europa. Redan den 10 maj 1933 genomfördes denna lyckade trend - a.k.a. bokbål - i Tyskland i syfte att bekämpa den "judisk-materialistiska" andan. Över hela Tyskland brann böcker av bland annat Heinrich Mann, Karl Marx, Heinrich Heine, Ernst Bloch och Sigmund Freud. Visst är tryckfrihet, yttrandefrihet och pressfrihet gissel som måste stoppas omedelbart. Men medan vi ändå är igång och rensar upp i träsket av oren litteratur kan vi väl gå lite längre va? Det behöver inte stoppa redan där. Det är dags att löpa linan ut! Valfrihet skall bort - enskilda individer skall minsann INTE få välja vad de själva vill. Det skall bara finnas en sak av varje. Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.

Sälen
Visst är det okej att bränna dålig litteratur! Vi som är
upplysta borde väl rimligtvis få avgöra vad pöbeln och andra
oupplysta ska få ta del av?

Bränn inte bara böcker, bränn hela jävla världen som inte har fattat
att Big Brother och hamburgare är god kultur. Att Vail är idealet och
alla fransmän sorteras in under T som i taliban.

USA är frihet, Islam är terrorism, kristendomen skola skapa
världsfred och humanism.

Tillbaka
Topp