Sälen...

dame

Medlem
Sälen...
min polare har stuga i sälen och vi tänkte åka dit i mitten av januari och jag undrar om det över huvettaget finns nån offpist i sälen??
ja vet att bredvid väggen erbjuder det lite offpist men den är utsatt på pistkartan så den är väl populär...

och finns det nån som kanske vet om det finns några bra berg i närheten av sälen som man kan göra trevliga utflykter till??

eller är sälen bara dåligt som det verkar här på forumet......

MVH
Danne

Sälen...
Man vet ju att det finns en hel del berg runt Sälen, helt opistat och man får klättra 100%, men finns det offpist i närhet till liftområden?

Btw, jag är polaren med stugan, så vi har samma fråga, jag o D.C....

Sälen...
kom igen nu, det finns väl nån som hittat sån där perfekt åkning i sälen också...
ta och berätta era hemliga ställen nu!!

Sälen...
Offpisten bredvid väggen i Hundfjället är den som gäller. Brant start och har du tur ett dropp på ett par meter från drivan. Om du orkar staka tillbaka kan du hålla rakt hela vägen ner till dalen.

Ju längre bort från liften du går desto roligare åkning. Tyvärr (eller som tur är, beroende på lavinsrisken) så är det bortre området avstängt för åkning. Om du skråar max direkt från sittliften så kan du hitta fin offpist.

Det finns också en "hemlig" offpist i Stöten. Kräver dock mycket snö och bil. Från toppenliften går du rakt fram över fjället. Nedfarten blir på baksidan mot vägen. Fin åkning men det blir en del stakning för att komma fram till vägen och du behöver någon som hämtar eller starka ben för att gå ett par km tillbaka till liften.

/Linda

Tillbaka
Topp