Sallbach vs St Anton?

Micke111

Ny medlem
Sallbach vs St Anton?
Hallo!

Var i Sallbach bla förra året och är väll nöjd med både åkningen, byn och utelivet. Men skulle villja testa nytt och nu är vi inne på St Anton. Så jag undrar om det är ngn som har erfarenhet från båda?
det ända jag vet är väll att åkningen är lite extremare i stanton. Men hur är Byn, utelivet, priser, mycket nordbor etc?
En annan viktig sak hur snösäkert är det i slutet av mars början på april, är turistsäsongen över?

tack på förhand/ M

Sallbach vs St Anton?
Tjaaa, det är ju inte så att jag skrivit en doktorsavhandling i ämnet direkt, men jag har varit på båda orterna. Som sagt, åkningen är större och detsamma gäller partyt.. Priserna vetifan, om du menar utrustning är det billigt (jämfört med hemma). Menar du resturanter osv, vet jag inte, det är väl alpstandard antar jag. Det är mest folk från sverige och australien som bummar där, men även från många andra länder såklart.

St Anton är en riktigt bra ort att säsonga på, kör hårt!

Sallbach vs St Anton?
Kan inte annat än instämma, har iof inte säsongat på något av ställerna men veckan i anton spöar iaf veckan i Saalbach, sen så är det ju enormt mycket svenskar men det går ju att leva med...

Sallbach vs St Anton?
Saalbach erbjöd inte mycket i skidåkningsväg jämfört med St: Anton. S:t Anton är bättre på alla punkter, utom möjligen transportsträckor...

Uteliv, även där skulle jag vilja påstå att St: Anton har övertaget. Det är ett mycket yngre klientel (det tyckte iaf jag) i S:t Anton och det märktes.

Snösäkerheten kan jag inte uttala mig om, jag var inte nere så sent. Men S:t Anton har högre toppar, go figure...

Priserna ska jag låta vara osagda. S:t Anton är inte billigt, men det är inte Saalbach heller. Men jag skulle nog pynta tre-fyra, kanske fem tusen extra för att åka till St:Anton istället för Saalbach en vinter.

För mig är det ett väldigt simpelt val, S:t Anton. Dock lär det vara lite klurigt med boende där...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp