Salomon 1080 -05

• Trådstartare Trådstartare NG
  • Start datum Start datum

NG

Ny medlem
Salomon 1080 -05
Tjena tjena ..

Jag sitter och trycker på ett par 1080 årmodell 2005 med bindningen s912ti.
Har endast kört med dem denna vinter och har kommit fram till att jag ska införskaffa ett par styvare skidor nästa säsong. Skidorna är helt orailade och i mycket bra skick.

Vad för pris är lämpligt att sälja dessa för?

ENDAST SERIÖSA SVAR TACK!

Salomon 1080 -05
Mellan 3 och 4,5 tusen tycker jag vore rimligt. Kanske blir lite svårt att sälja dom men va vet ja.

Salomon 1080 -05
Jag köpte mina 1080 helt nya vid påsk i år för 4000, så dyrare än så tror jag blir svårt att sälja dem för. mellan 3000 och 3500 kan nog vara ett rimligt pris.

Salomon 1080 -05
Ett par begagnade skidor är alltid ett par begagnade skidor. Men vad du kan ta för dem beror ju på en hel del saker, måste du bli av med dem eller behåller du dem hellre än säljer dem för billigt, hur eftertraktad är skidan, efterfrågan och tillgång du vet, utgår modellen nästa år osv.

Nu är ju inte skidmarknaden speciellt het så ska du få dem sålda du måste du nog ner till en 2500 skulle jag tippa på, men det är bara en vild gissning.

Salomon 1080 -05
Lima-ko 2500 är vell lite för billigt? Dom kostar ju faktiskt 6000 på dom flesta affärerna.

Jag köpte mina för 5000 innan jul.

Salomon 1080 -05
Nej men Lima-ko har rätt, det är ju inget direkt tryck på skidköp såhär i slutet på maj.. väntar han till vintern kan han säkert ta lite mer för dom. men just nu är efterfrågan så liten att då går priset ner.

Salomon 1080 -05
tänk på att man förmodligen kan pruta ner dom lika mycket i vinter, för då kan köparen klaga på att de är äldre än dom är nu.

Salomon 1080 -05
För billigt, må hända, men vill man få något sålt nu och verkligen måste få det sålt så kan det vara det som krävs, att man säljer för "billigt". Andra faktorer, 1080 finns inte kvar nästa år, dvs byter grafik och namn helt.

Salomon 1080 -05
skulle jag sälja skulle jag vänta till i vinter...de som köper på våren har troligtvis redan köpt nytt på rean.

Salomon 1080 -05
BigAir: Sitter det en 9.16 eller 9.20 binding pa laggen sa kanske du kan fa 4000 for dem, men aldrig annars, men lycka till i vilket fall, det kan du behova!

Tillbaka
Topp