Salomon 1080

bison

Ny medlem
Salomon 1080
Hej, tänkte undra hur mjuka dessa skidor är? Måste man vara en 65 kg skolpojk eller kan en en arnold på 110 kg åka på dessa?
Min kompis erbjöd mig att köpa dessa eftersom han skulle köpa ett par rossignol scratch bc...

ha de bra

// bison.

Salomon 1080
hej.... 1080 är sköna... viserligen väger jag omkring 65 kg...:D men de är inte för mjuka iaf...

Rossignol är ju så in i helvete mycke mjukare!!! men det beror på vad man är ute efter!!

Salomon 1080
jo jag är ute efter en skön allround skida som funkar lika bra i pisten som utanför och att hoppa med....
ska kolla upp vad han vill ha för dem dock

// bison.

Salomon 1080
En twintipskida blir aldrig lika bra som en vanlig i pisten...en vanlig bra skida bör dock tilläggas! Jag är också översugen på ett par 1080, väger 80 pannor - och det är inga som helst problem.

Det hetaste tipset är att införskaffa två par, men visst...det blir dyrt! Men twintip typ 1080 fungerar ändå bra över allt...om du förstår..?

Salomon 1080
1080 är sköna å stabila! ja är iofs ju ganska lätt, ca 56 kilo å ja har inte haft nåra problem me mina...fast den som väger 110 kilo bör nog välja en annan skida...

Tillbaka
Topp