salomon 2012

Fillefox

Ny medlem
salomon 2012
Hej,

tänkte köpa nya skidor men vet inte riktigt. Jag kör mestadels park men gillar att leka runt och köra lös snö men kanske kör 70% park. Har kollat på salomon 2012 och tycker de vekar nice, lite bredare skidor. Är 193 lång och dom finns i 186(?) fungerar dom bra i parken eller ska man köpa några skidor som är ännu mer anpassade för park elelr finns det några andra modeller som är bättre? Vill ha ett par park skidor som fungerar utanför pisten också.

Tack på förhand

Mvh//Phlip

salomon 2012
Om du tänker åka NÅGON offpist över huvud taget så skulle jag aldrig få för mig att köra på mittmonterade parkskidor iaf. Köp 2 par eller hyr skidor för pow.

salomon 2012
EmilRosenberg sa:
Om du tänker åka NÅGON offpist över huvud taget så skulle jag aldrig få för mig att köra på mittmonterade parkskidor iaf. Köp 2 par eller hyr skidor för pow.
Den ses ju inte direkt som en parkskida, är mer en smal och lekfull allmountainskida.

Ska du ta en repa utanför pisten i Sverige så skulle jag säga att den är ett helt okej val, rocker och 91mm midja står sig ändå ganska bra. Det beror lite på hur du prioriterar offpisten. Ska du åka offpist nån gång ibland så kan den vara helt okej om du bara vill testa. Ska du däremot åka offpist "på riktigt" så skulle jag valt en bredare skida även om du hänger i parken. Du är ju rätt lång, skulle vara bra o veta hur mycket du väger för om du är en tungviktare så ger den dig inte så mycket lyft i opistat.

salomon 2012
maertin sa:
Vad är allmountain?

Men annars kan du ju spana in Line SFB. Du är ju rätt lång, så kanske kan fungera. Kanske är lite skum om du ska köra rails dock.
En skida som inte är inriktad på någon speciell typ av åkning?

Finns nog många olika åsikter om detta men där är lite så jag ser det.

salomon 2012
Jag uttryckte mig nog lite fel, vill ha en skida som fungerar bra i parken då jag åker park till 70% men den ska även fungera i skogen och till att leka runt med! så inte en renodlad parkskida:)

Tack på förhand!

salomon 2012
Fillefox sa:
Jag uttryckte mig nog lite fel, vill ha en skida som fungerar bra i parken då jag åker park till 70% men den ska även fungera i skogen och till att leka runt med! så inte en renodlad parkskida:)

Tack på förhand!
... då är Salomon 2012 bra.

salomon 2012
Jag åker själv på 2012, den är en en grym, mjuk och ganska lätt parkskida, och då den har en midja på 91mm och rocker så funkar den riktigt bra i pudret också! Kör på dem!

Peace

Tillbaka
Topp