salomon 720 vs Atomic Tweek

Sofia25

Ny medlem
Jag får panik på alla försäljare, det känns som att ingen är ärlig (detta gäller inte bara de stora sport kedjorna). Jag har inte åkt skidor på 3 år, (blev väldigt tajt med min bräda). Nu skall jag ta upp det igen, och jag vill ha en skida som man kan börja leka lite med i parken. Men den måste funka till pisten och viss offpist.

Jag är en medelgod åkare, så jag åker inte super aggresivt. Det som känns som ett dillema är om jag är för tung för Salomon 720 (63 kg) jag är 161 lång.

Så nu litar jag till samtligas expertis, snälla inga svar om att jag borde välja typ 1080 el mad- trix har inte råd och kommer inte få ut maximalt av dess kapasitet...

Tack på förhand

dom kan nog funka helt okey så länge som du inte pressar dom för hårt.. nu var det nått år sen jag åkte på dom men redan då var dom schyssta.. bra skida om du vill hoppa men inte ska ha det bästa.. vet som sagt är inte hur skidan är eller ser ut i år men som jag har förstått så ska du ner till alperna o säsonga.. tycker du ska köpa ett par där istället.. då kan du säkert köpa ett par som är bättre men för samma pris som ett par 720 i swe. peace..

årets 720 är jävligt snygga o så..men du sa att du inte hade råd med mad trix..det finns madtrix som passar dig på stadium för 2999kr med bindning..tror 720 är dyrare..

Jag åker på seventwenty är 162-163 cm och väger nästan 60 kg, och är väldigt nöjd med dom sista testet kommer snart, en hel vår i gränsen. Dom kostar ju 4000 kr.

Jag vill iaf rekomendera seventwenty, hellre än Head MadTrix JoJo som kostar ca 3000 kr.

Tillbaka
Topp