Salomon 720

silvar

Ny medlem
Salomon 720
Hej.
Jag har hittat ett par Salomon 720 billigt. Jag undrar bara om det är en bra skida? Bra i parken, offpist och pisten?

MVH

//h1lm0r

Salomon 720
Har personligen inte testat den, men det sägs att den ska vara lite väl mjuk för att offpist-åkningen ska bli riktigt kul.
Om du ska tjacka Salomon, så köp ett par 1080,(modell 03).
Tror definitivt att det också för övrigt finns bättre alternativ i samma kategori.. dvs. twintip..

Några exempel:

Pocketrocket / AK4
Völkl V-pro
K2 Enemy
Rossignol pow air
Blizzard Sigma fr18
Scott Octane p2
Scott Santiago fatski
Salomon teneighty (03:orna)
Head v.75

osv osv.....

best regs.//JOKAB

Salomon 720
Eftersom 720 inte är någon überdyr skida så är den ju inte det bästa som finns, vad är ett bra pris? 1500? bara du inte är för tung så är det nog lungt.

Salomon 720
som sagt, om du inte är för tung så funkar dom nog bra. men de fanns ju en hel del förslag på listan. bara måste göra lite reklam för K2 Enemy, mkt bra skida, går som pansarkryssare i pisten, så länge de inte är blank is, funkar bra offpist switch o i parken.

Salomon 720
Som alla andra säger så funkar den så länge du inte är en heffaklump... den ser lite halvsvår att landa fakie med men det är den inte så hurry up n buy,hurry up n buy...

Salomon 720
Jag har haft mina 170cm långa salomon720 i ungefär 2år nu. Jag väger lite under 70kg, har nog varit nöjd med mina. I parken har den väl varit helt okej, inga problem att landa fakie fast bakändan är så lite uppböjd, dessutom är den lätt. I pisten kanske den inte är så bra, tål inte höga farter så bra, men om du skall hoppa så kanske den skulle vara ett bra val. Om du ändå vill ha ett par ordentliga twins som du kan åka offpist och i pisten kanske du skulle satsa på ett par salomon1080 eller på ett par av rossignols twintips.

Tillbaka
Topp